Vår! Og fler roser?... Linneus ( Poulsen 2007)

Blomstenes dronning.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Vår! Og fler roser?... Linneus ( Poulsen 2007)

Innlegg akr Ons Mar 15, 2017 15:00

Forløpig ser det bra ut blant rosene her i Oslo nord, men vinteren kan jo returnere selv om snøklokkene kom fram idag!
Ser på og leser gamle nummer av Rosebladet mens jeg venter og fikk lyst på en bunndekker til et litt ruskete bed. Har noen erfaring med Linneus? Pen på bildet!
Og ville så gjerne kjøpe boka "100 beste roser"av Dag Lyngar, men den er utsolgt overalt. Har lagt inn søk på Antikvariatnett.
Skulle vel ikke være noen som har et eks for mye der ute?
akr
Har snakketøyet iorden, ja

Re: Vår! Og fler roser?... Linneus ( Poulsen 2007)

Innlegg calypso Ons Mar 15, 2017 15:10

Dag satt på restopplaget, kontakt ham. Husk å be om dedikasjon!
Ståle
Brukerens avatar
calypso
Hagegal
Hagegal

Innlegg Dag Ons Mar 15, 2017 17:33

Bilde

akr - her et bilde av Linnaeus.
sender deg PM
Mine rosesider: www.daglyngar.no
Dag
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg akr Ons Mar 15, 2017 22:32

supert!
Takk til Dag som selger meg boka!!
( har også tillatt meg å spørre om dedikasjon!)
akr

Innlegg Vig Ons Mar 15, 2017 23:12

Den var utrolig fin. :D
Vigdis

Hage er til glede for store og små.
Brukerens avatar
Vig
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg akr Fre Apr 14, 2017 7:12

Dags bok er veldig bra! Må trøste meg:
Det snør ute, men rosene har grønne skudd og bokfinken vasser til knes for å lete etter frø.
Nå MÅ det bli ordentlig vår snart!
akr

Innlegg Dag Fre Apr 14, 2017 8:08

Iflg. yr.no ser det ikke ut til at det blir vår med det første. Her sludder det og det er 0.5 grader og sur vind.
I tillegg har jeg for tiden vondt i hofta og i ryggen. Men ut på tur og jobbe i hagen, skal jeg. Bruker lange redskaper
i lukearbeidet. Bare jeg kler meg godt, er det fint å være ute. Så skal jeg vanne 800 rosepotter i drivhuset. Det blir
mange vannkanner å hente. Men alt dette er bare en glede.
En fortsatt God Påske til alle
Mine rosesider: www.daglyngar.no
Dag
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Arild Man Apr 24, 2017 21:21

Før helgen fikk de første tulipanene rødfarge og det er i hvert fall vår her. I påskehelgen så jeg hvitveis og vårkål i massevis; de første narcissusene åpnet seg i mars en gang. Veldig kaldt i dag, og vind; typisk april, sol og klar himmel men så plutselig en snøbyge. Rosene er for det meste beskjært, jeg er på andre sekken gjødsel og har ca halvparten av rosene igjen. Det er for tidlig å si noe om vinterskader, men det ser noenlunde bra ut. Jeg har noen tomrom her og der, så det blir nok rosekjøp i år også :- )
Brukerens avatar
Arild
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Nienna Man Apr 24, 2017 21:50

Rosene ser bra ut her også. Ingen tegn til alvorlige vinterskader. Og været er vel omtrent som i Bergen. 3 grader, isvind og haglbyger. Men påske og pinseliljer er i rute, og de første tulipanene var såvidt begynt å tenke på å springe ut. Men de lukket seg fort inne igjen i påvente av bedre vær :)

Tror ikke det blir flere roser i år....men det har jeg sagt før :oops:
Nienna
Hagegal
Hagegal

Innlegg orm Fre Apr 28, 2017 16:05

Hutre, hutre ! Rosene her ser vel ut som de pleier på denne tiden. Bugnetsøstrene Therese og Louise og Hurdal plages ikke av vinteren. Ser jeg har fått flere av Therese. Enten har jeg stukket eller så er det rotskudd. De kan uansett ikke stå der de står. Blanc double de Coubert og F.J. Grootendorst bør jeg nok ta ned noen greiner av og også Dronningen av Danmark. New Dawn har jeg flere av. Den jeg har stukket selv ser best ut, men så står den også mot sør. Lykkefund på bue kan kanskje bli bra i år. Litt i skygge under søtkirsebærtre - mot nord. Vokser som et uvær og må passes og bindes til. Litt stiv.
Polstjernen, vel, vet ikke hva jeg skal si. Står utenfor gjerdet mot nordavinden. Vokser metervis oppover. Tynn i bunnen. Burde nok skjæres hardt ned.
Ja, det er bladknopper på Louise Odier (den skrøpelige rose m. pene blomster). Peer Gynt og en annen m. gule blomster er det også liv i, men eldgamle og burde vel graves opp. Nostalgie er heller ikke lykkelig. Det er heller ikke Schneewittchen som jeg i min dumhet plantet for nær et nedløp fra taket. De fleste andre småttiser viser liv om ikke mye vekstkraft. Venter på varmen for å få ut planter til herding. Begynte da vi hadde en bra periode, men så ble det jo kaldt igjen og masse snø. Her er takras som ikke er smeltet ennå.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg imme Lør Apr 29, 2017 9:35

Jeg plantet Linnaeus i fjor Den har greidd seg svært godt over vinteren H 4 i Røyken. Virker svært lovende. Jeg tok en stkling av den i forbindelse med plantingen. Den har slått til, har overlevd vinteren inne og jeg regner med å kunne plante den ut i år.

l
imme
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Gå til Roser

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest