Vintervekst

Blomstenes dronning.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Vintervekst

Innlegg orm Tir Feb 04, 2020 12:32

Bilde

Er det mulig?
orm
Turbobruker
Turbobruker

Re: Vintervekst

Innlegg alfe1 Tir Feb 04, 2020 13:11

Oj, den var ikke verst! Her er det et par cm. skudd på noen, men ikke i nærheten av dette.

I fjor blomstret første klatrerosen ('Zephirine Drouhin') i slutten av april.

Hvilken rose på bildet ditt?
Alf
Rosene mine
Roseblogg
Ohne die Rose tun wir´s nicht. Joseph Beuys
I samfunn som opprettes av nomader må det komme tilreisende og utføre alt murerarbeid. Ibn ´Haldun
Brukerens avatar
alfe1
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg orm Ons Feb 05, 2020 1:10

Hadde den inne til identifikasjon her for noen år siden da jeg ikke husket navn. Jeg sa at den nok var gravd ned fort og galt før jeg visste hvordan dette skulle gjøres og at det ikke var utrolig at den var gravd ned med navnelappen på. Så ble det litt graving og jeg fant lappen. Rosenholm sto det. Dag syntes ikke blomsterformen til denne passet og for alt jeg vet kan den være feilmerket. Tror egentlig ikke den er kjempeherdig heller. Ikke har den særlig med greiner og ofte får den meldugg, men blomstene er fine helt til de visner. Den går til takskjegget på en høy førsteetasje og litt til.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg alfe1 Ons Feb 05, 2020 8:05

Bildene er borte, men fant innlegget: viewtopic.php?f=14&t=53054&p=557092
Ser ut til at det ble enighet om 'Rosenholm' før du fant lappen.

Uansett er det uvanlig med slike skudd i januar, men det kan kanskje skyldes varme fra veggen og/eller at det startet veksten i høst en gang. Hvis det nå kommer mange minusgrader vil det være utsatt, men det behøver jo ikke skje.
Alf
Rosene mine
Roseblogg
Ohne die Rose tun wir´s nicht. Joseph Beuys
I samfunn som opprettes av nomader må det komme tilreisende og utføre alt murerarbeid. Ibn ´Haldun
Brukerens avatar
alfe1
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg orm Tor Feb 06, 2020 0:00

Ja, du fant jo innlegget. Dorothy Perkins, som det også var snakk om, er jo en del mørkere. Min er ganske lys, mer grårosa om en kan si det om rosefarge. Det er jo mulig at grenen kan ha begynt å vokse i høst. Slikt legger man ikke så lett merke til på høsten, men bladene ser friske ut - kanskje unntatt helt nederst. Det har jo vært mildt her også selv om det vanligvis er kaldere enn nedi byen. Er vel rundt 170 m.o.h. Vi har fått et tynt snølag igjen nå. Var meldt regn, men slik er det ofte her. Det var mye kaldere enn meldt også - ca. 8 minus i natt. Ser vel ut til at snøen forsvinner igjen.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Roser

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester