Like før

Blomstenes dronning.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Like før

Innlegg alfe1 Lør Mar 28, 2020 16:48

Kald nordavind men sola varmer i sørveggen. Det er musører på bjørka og jeg har beskåret de tre rosene inntil veggen.

Like før det braker løs.
Alf
Rosene mine
Roseblogg
Ohne die Rose tun wir´s nicht. Joseph Beuys
I samfunn som opprettes av nomader må det komme tilreisende og utføre alt murerarbeid. Ibn ´Haldun
Brukerens avatar
alfe1
Turbobruker
Turbobruker

Re: Like før

Innlegg orm Søn Mar 29, 2020 14:53

Ja, det er nok kommet mye lenger hos deg. Bjørka lar nok vente på seg her, men løkplantene begynner å vises. Skulle ha beskåret en del jeg også. Hadde startet å ta ned greiner på Tuscany, men så fikk jeg høre at avfallsstasjonen var stengt. De hadde hatt så stor pågang at de stengte p.g.a. koronaen. Åpner de ikke igjen blir det vanskelig. Så en nabo hadde ørten plastsekker m. hageavfall stående. Den som bare hadde hatt plass til en stor ruskehaug! Har en avfallskvern som går, men den er eldgammel og rusten. Kniven skulle sikkert vært slipt, men tvilsomt om det går å få den løs selv om jeg, i et lønnlig håp, slo olje på den i fjor høst.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg akr Tir Mar 31, 2020 11:33

Ikke gi opp, Orm! Selv om det er kaldt og tørt her, med sol om dagen og kulde om natta så jeg frykter for rosene.
Men det blir ordentlig vår, det satser vi på!
akr
Har snakketøyet iorden, ja
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg alfe1 Tir Mar 31, 2020 17:27

Selvfølgelig kom det 5 cm snø her etter den første beskjæringen ... Deja vu.

Men i påskeferien blir nok resten beskåret. God tid da siden vi ikke får lov å reise noe sted nå.
Alf
Rosene mine
Roseblogg
Ohne die Rose tun wir´s nicht. Joseph Beuys
I samfunn som opprettes av nomader må det komme tilreisende og utføre alt murerarbeid. Ibn ´Haldun
Brukerens avatar
alfe1
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Roser

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester