Eg blir sprø! -Av Hageglade-gruppa på facebook

Her kan alle gjøre som de selv vil. La oss diskutere alt som ikke har med planter og hage å gjøre.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Eg blir sprø! -Av Hageglade-gruppa på facebook

Innlegg Gundad Tor Mai 01, 2014 22:50

Kan eg få fruste litt her? Eg blir gal av den gruppa. No vurderer eg berre å melde meg ut. Den har null verdi, den er berre full av folk som ikkje kan elementær nettikette og som gjentek og gjentek heilt elementære svar, alternative gir beint ut skadelege svar, som å lage pai med høymole (!!!). For ikkje å snakke om dei som ropar med store bokstavar over heile avsnitt.

Det er når eg ser slikt at eg er sjeleglad for at vi faktisk har Hagegal (og hagegalgruppa på facebook). Er det fleire enn eg som sit på hendene for ikkje å vere direkte frekk?
Alt godt - min blogg om alt det gode i livet
Brukerens avatar
Gundad
Turbobruker
Turbobruker

Re: Eg blir sprø! -Av Hageglade-gruppa på facebook

Innlegg Lene i Fredrikstad Tor Mai 01, 2014 23:20

Jeg har reagert, men (eller ) det er sjelden jeg gidder å kikke innom den gruppa nå.
Hilsen Lene
-------------------------------------------
planter blir kompost blir liv
blir min hage.
Hagedagbok
Oppskrifter
Brukerens avatar
Lene i Fredrikstad
Hagegal
Hagegal

Innlegg MonaHv Fre Mai 02, 2014 5:32

Joda da jeg sitter på hendene jeg og :lol:
Jeg er lykkeligst når jeg har jord under neglene og fregner på nesa...
Brukerens avatar
MonaHv
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg primula Fre Mai 02, 2014 9:36

Ååå, så herlig at det ikke er bare jeg som blir frustrert når jeg leser mange av "diskusjonene" der inne. :) (Anførselstegnene på grunn av alle innleggene som blir slengt inn uten at man har lest det som står lenger fram.) Leste også tråden om høymole i går, og måtte bare riste på hodet over alt tullet som ble skrevet etter at planten identifisert. :roll: xx( Jeg hadde samme opplevelse da jeg for en stund siden skrev rette navnet på en vårplante som var avbildet. Lang diskusjon etterpå med nye forslag til andre navn. Ble bra irritert over at folk tydeligvis ikke hadd brydd seg om hva jeg hadde skrevet, men bare durte videre med sitt. :oops:
Nei, takke meg til dette forumet. :gruppe: Her er det ingen som kommer med tullete innlegg og kommentarer. I tillegg er det greit å finne tilbake til tidligere diskusjoner når man har bruk for det.
Hilsen Primula
Brukerens avatar
primula
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Gundad Fre Mai 02, 2014 23:15

-Og så har eg meldt meg ut. Ein lettelse! Ingen fleire dustemeldingar i feeden. :)
Alt godt - min blogg om alt det gode i livet
Brukerens avatar
Gundad
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg timanna Tir Jan 06, 2015 22:25

Nå er jeg også lei! Jeg har ikke fulgt så mye med på gruppa, men i jula hadde jeg vel litt mer tid til sånt, så da oppdaget jeg det for alvor. Det var noen som tillot seg å rette på Trine! Og helt i ørska. Hvis man ikke vet forskjellen på en toårig plante og en staude, bør man holde kjeft, mener jeg. Men de er så oppesen at jeg har ikke ord.
Og de samme spørsmålene gang på gang på gang, og folk som bare svarer i hytt og pine uten å lese hele tråden ... blææææh!
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg reidunn Fre Jan 23, 2015 19:05

Er fortsatt medlem, men logger ofte ut for ikke å 'forsnakke' meg. Mange mere spesial-hage grupper med mange seriøse medlemmer - bruker heller litt 'Sløvetid' på dem. :)
reidunn
Brukerens avatar
reidunn
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg AreBare Søn Mai 29, 2016 14:35

Det er litt artig med alle de skråsikre folkene som egentlig ikke har peiling i det hele tatt :) Man kan liksom sette de litt på plass (på en diplomatisk måte).
Brukerens avatar
AreBare
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Ghia Tir Mai 31, 2016 8:01

Sliter med akkurat det samme på et annet emne-område som jeg er opptatt med som hobby. Idiotiske, og tildels direkte farlige/skadebringende råd i hauger og lass, og retter man på noen blir man uglesett og kallt besserwisser. *sukk*
Uten roser, ingen sommer....eller var det omvendt..?
Brukerens avatar
Ghia
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg Rita Tir Mai 31, 2016 13:00

Jeg har også vurdert å melde meg ut av den gruppa, blir helt matt av og til av det som skrives og påstås der. Som f.eks. når noen spør om navn på planter og får korrekt navn - så fortsetter diskusjonen i det uendelige med de mest utrolige forslag. Enkelte er jo også direkte uhøflige når de skriver, syns jeg :roll:

Men - så er jeg jo litt barnslig og infam iblant - så jeg kan prestere å sitte og la meg UNDERHOLDE av enkelte av trådene. Har fått meg mer enn en god latter, må jeg innrømme :oops: 8)
Hilsen Rita

Det viktigste er ikke å legge planer, men å huske hvor du har lagt dem! (Storm P.)
Brukerens avatar
Rita
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Dag Tir Mai 31, 2016 13:47

Det ville jo være tragisk for Hageglade at alle de kloke meldte seg ut, så ble det bare oss dumme tilbake.
Jeg presenterte en ny rose hver dag i tre uker på Hageglade, og jeg beklager hvis jeg bidro til denne flukten fra forumet.
Også jeg reagerer på at det blir sagt mye rart der. Men jeg lar meg sjelden provosere. Jeg tenker at verden er full av
alminnelige mennesker, og der er jeg også.
Men om man skulle ønske å komme unna alle de rare spørsmålene og svarene, la jeg merke til et forum som skiftet over til "de viderekomne". Så er det spørsmål da - hvor
høyt oppe den enkelte oppfatter at de er på kunnskapstrappa ?
Mine rosesider: www.daglyngar.no
Dag
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg AreBare Tir Mai 31, 2016 14:07

Dine rosepresentasjoner var et veldig godt bidrag i gruppen, Dag. Du er jo et av de kloke hodene i ethvert hagefora.

Jeg synes også det er litt vittig med de enkle spørsmålene som blir kjapt riktig besvart, for deretter å få 100 ekstra svar etterpå. Halvparten av disse er da helt på jordet :lol:
Brukerens avatar
AreBare
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Dag Tir Mai 31, 2016 14:43

Takk, AreBare - jeg morer meg også mer enn å bli irritert over at en tråd fortsetter i det uendelige - fordi
folk ikke gidder å lese det som allerede er skrevet. Et par ganger har jeg nok sendt en melding.
Mine rosesider: www.daglyngar.no
Dag
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Mccoolhill Tir Mai 31, 2016 18:31

Intervju med Gry Heidi Brandsdal som startet Hageglade i dagens Nationen. Hun sier bl.a "Nå opplever jeg at det er veldig mange medlemmer som overhodet ikke vet noe om hage og som spør om alt fra navn på de mest elementære ugress til hvordan de setter blomster i jorden. Det er også de som ofte er de mest påstålige. Tidligere la folk ut flest bilder av blomster. Nå legger de heller ut bilder av sitteplassen sin med to planter".
Greven af Bar Bakke
Mccoolhill

Innlegg Tinkabell Man Nov 14, 2016 10:43

Gruppen "Hageglede" har jeg logget av for lengst, men "Hagegale" forblir inntil videre. Helst fordi jeg er livredd for å gå glipp av noe seriøst hagerelatert. Men jeg må stadig øve meg på å holde munn ...
Når det gjelder gruppen "Stauder for viderekomne" er det den eneste hagerelaterte gruppen jeg har funnet på f.b. som som oftest gir matnytting informasjon til å lære av, tillike med enkeltes informative innlegg på "Hagegal". Jeg er medlem - selvfølgelig - men jeg er der for å sanke kunnskap, ikke fordi jeg føler at jeg hører til de kunnskapsrike (i motsetning til de kunnskapsløse, om man vil). :)
Lys og Varme, takk!
Linnemi
Brukerens avatar
Tinkabell
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg krepsemor Man Nov 14, 2016 15:13

Jeg er vel ikke den som lar meg provosere heller, men de lange trådene med uendelige svar, riktige eller gale, holder jeg meg langt unna. Det blir bare dumt synes jeg! Enkelte er veldig påståelige, selv om det riktige svaret er postet flere ganger! Men er hagegalgruppa mer seriøs enn hagegladgruppa? Det visste jeg ikke, men har aldri tenkt over det!
Men uansett, det bidrar kanskje til at det blir mer besøk her på forumet!
Et ansikt uten fregner er som et blomsterbed uten blomster
Brukerens avatar
krepsemor
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Neste

Gå til Pusterommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester