Skift til PC-stil
Her kan alle gjøre som de selv vil. La oss diskutere alt som ikke har med planter og hage å gjøre.
Skriv et svar

Det våres, sakte.

Søn Mai 31, 2020 19:01

Her i høyden fikk vi noe uhorvelig med snø i vinter, men nå slites den kraftig. Og bedet i sørveggen trenger påfyll av jord, så da må gubben og avleggeren trø til og hente.
Bilde

Nå ligger jordsekkene til tining langs bedet, siden det er 60 cm med snø rundt stabelen med jordsekker så er den ikke akkurat klar til bruk.
Nå skal jeg ut og måke vei til redskapsbua, og så skal jeg luke ferdig bedet. Resten av bedene haster det ikke med... :fun:

Re: Det våres, sakte.

Søn Mai 31, 2020 23:32

So godt å sjå at det vårast hos deg :)

Man Jun 01, 2020 0:26

Oj, det var mye snø. Enda godt det minker nå :jump:

Man Jun 01, 2020 9:50

Sony - men hvor er HER?

Man Jun 01, 2020 11:06

Dag skrev:Sony - men hvor er HER?

HER er indre helgeland, omtrent 320 moh, og noen få mil fra svenskegrensa.

Vi hadde omtrent 1,80 med snø på det meste, og var i grunn heldig stilt; bygdefolk enda høyere opp var oppe i 3,20 på flat mark. Der blir det lenge til det blir bart.
Hos oss måtte vi ha hjelp av en kar med traktor til å ta unna takras på plenen, det som han flyttet ligger i jordbærlandet mitt nå. Haugen er godt over metern høy enda. Men det er sommer rundt kantene, og i løpet av natta dukket enda et bed opp, eller storparten i hvert fall. Nå må jeg dele stauder og luke ferdig der :) Blir bra, dette!
Skriv et svar