Vær varsom

Her kan alle gjøre som de selv vil. La oss diskutere alt som ikke har med planter og hage å gjøre.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Vær varsom

Innlegg hildeG Man Jun 27, 2005 13:37

Dette rommet har en meget løs snipp, her bør det være rom for å diskutere det meste.
Her på HagEgal føles det gjerne som man er blant venner, og da slapper man av og skravler i vei.
Det er bra - men samtidig skal vi huske på at vi er på WWW. Alle i hele verden kan lese det vi skriver her.

Admingruppa har hatt noen vurderinger - og også fjernet noen innlegg- av typen beklagelser over naboer, familiemedlemmer og andre personer som kan gjenkjennes.

Selv om vi opererer med nick her og ikke eget navn, vil vi ofte ha lagt igjen såvidt mange spor i forbindelse med dagbøker/blogger, fotoalbum og så videre, at lokalkjente ikke har problemer med å skjønne hvem vi er. Og da vet de også hvem vi beklager oss over. For alt vi vet kan den vi beklager oss over være lurker her.

Derfor:
Vær forsiktig. Skriv slik at den du har problemer med ikke kan gjenkjennes, selv om folk skulle vite hvem du er.
For naboproblemer og desslike er jo dessverre også en del av hagegalskapen.
Jeg leste i avisen i dag at en svært stor prosent av nabokrangler handler om trær....

beste hilsen

admin/hildeG
Brukerens avatar
hildeG
Hagegal
Hagegal

Innlegg raia Man Jun 27, 2005 13:52

Vil vel legge til at det ikke er lurt å legge ut på web at du drar på ferie i 14 dager og huset står tomt. ;)
Hilsen Ragnhild
Brukerens avatar
raia
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg calypso Man Jun 27, 2005 13:54

Paranoiaen når nye høyder? - Blir det virkelig fjernet innlegg på dette grunnlaget, kan ikke folk selv få lov til å vurdere slike grenser. Alt dette maset om risiko på internett gjør jo at folk knapt tør å skrive hvilken herdighetssone de bor i.
Ståle
Brukerens avatar
calypso
Hagegal
Hagegal

Innlegg Inger Karin Man Jun 27, 2005 14:00

calypso skrev:Paranoiaen når nye høyder? - Blir det virkelig fjernet innlegg på dette grunnlaget, kan ikke folk selv få lov til å vurdere slike grenser. Alt dette maset om risiko på internett gjør jo at folk knapt tør å skrive hvilken herdighetssone de bor i.

Familieproblemer og liknende har ikke noe på forumet her å gjøre etter min mening.
Brukerens avatar
Inger Karin
Hagegal
Hagegal

Innlegg Anne-Marie Man Jun 27, 2005 14:04

Vi har noen få ganger fjernet innlegg midlertidig og kontaktet forfatteren om vi vurderer det sånn at innlegget kan være injurierende, eller om innlegget kan virke belastende påidentifiserbare privatpersoner. Det tror jeg de fleste har forståelse for.
Anne-Marie/admin
Anne-Marie

He attacked everything in life with a mix of extraordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which.
Douglas Adams
Brukerens avatar
Anne-Marie
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg hildeG Man Jun 27, 2005 14:16

Dette blir jo en vurdering i hvert enkelt tilfelle. Det var en lang tråd her om diverse naboer - hvor intet ble fjernet. Folk må ta ansvar selv, det er helt riktig.
Men det er også et åpenbart faktum at ikke alle er like bevisst på at dette ikke bare er et hyggelig vennelag, det er åpent for alle. Derfor påminnelsen.
Og det er også som IK sier: dette er ikke et forum for familieproblemer.
Never be afraid to try something new.
Remember that a lone amateur built the Ark.
A large group of professionals built the Titanic.
hildeGs blogg
Brukerens avatar
hildeG
Hagegal
Hagegal

Innlegg miamaria Man Jun 27, 2005 14:27

Jeg har selv gjort folk oppmerksom via PM når jeg har sett at de har lagt inn svært personlige ting, og da har de takket for det og endret på innlegget. Sånn synes jeg i grunnen admingruppa også bør gjøre det - la folk få fjerne ting selv, på oppfordring.

Det er lov å SKRYTE av naboer, håper jeg?
Brukerens avatar
miamaria
Hagegal
Hagegal

Innlegg Inger Karin Man Jun 27, 2005 14:47

Det er alltid koselig med naboskryt, miamaria :-)
Hvis noen legger ut svært private opplysninger om seg selv, da synes jeg oftest det er litt upassende. På den annen side er dette noe de selv må ta ansvar for.
Svært negative opplysninger om identifiserbar nær familie/slekt eller naboer bør ikke forekomme her, det vil jo også gå innunder våre regler om personangrep:

2. Personangrep og nedsettende kommentarer om andre brukere er ikke tillatt.

Oftest får vi jo også bare høre den ene siden i en slik konflikt, det gjør jo ikke saken bedre. Uansett, slikt hører ikke hjemme her på forumet!

Admin/Inger Karin
Brukerens avatar
Inger Karin
Hagegal
Hagegal

Innlegg hildeG Man Jun 27, 2005 14:56

Skryt er bra - skulle bare mangle.
Det er også vår vanlige praksis å la folk endre ting selv. Men vi legger det i karantene så lenge - det er jo ikke så mye vits i å endre på noe som folk alt har lest.
Never be afraid to try something new.
Remember that a lone amateur built the Ark.
A large group of professionals built the Titanic.
hildeGs blogg
Brukerens avatar
hildeG
Hagegal
Hagegal

Innlegg Jonny Man Jun 27, 2005 18:18

Phuuuu ransaker litt nå...for en gang skyld kjenner jeg meg ikke truffet...merkelig :D ...tar enkelt å legger ansvaret for hva som bör bli fjernet ...og vad som blir fjernet helt på admins tastatur..om det mot allt er noe jeg kommer å skrive som blir plasert ute i sajberrymden får det så väre..det er jo så enkelt...passer ikke reglene så bytter man till et annet forum...det å opponere seg mot reglene her synes jeg er ganske meningslöst...sitter så trygt i mitt glasshus :D Jonny
Brukerens avatar
Jonny
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Re:

Innlegg prema Tir Mar 16, 2010 22:09

[quote="calypso"]Paranoiaen når nye høyder? - Blir det virkelig fjernet innlegg på dette grunnlaget, kan ikke folk selv få lov til å vurdere slike grenser. Alt dette maset om risiko på internett gjør jo at folk knapt tør å skrive hvilken herdighetssone de bor i.[/quote]

Ja, selv om jeg fortsatt har bølger av både paranoia og frustrasjon, så må jeg si at min erfaring med nettet er helt fantastisk :wizard:
Familie og naboer er en ting. Interessegrupper er heldigvis noe ganske annet.
Og hvis jeg kjører igjennom ilden og spetakkelet på en front, så dukker det alltid opp noe veldig hyggelig et annet sted etterpå :mrgreen:
Håper virkelig at trenden med å fremstå med fullt navn kan fortsette. At folk ikke drar på seg for mye trøbbel og injurier.
Stå på folkens. Grunnen til at jeg holder på Prema her, er at jeg bruker det som kunstnernavn. Og grunnen til at jeg ikke har portrettfoto, er at jeg får melding om at bildet mitt er for stort. En dag skal jeg lære meg å krympe det. Eller få tatt et mindre. Så blir det ikke 10 år gammelt heller :fun:
All loving is good,
fear is the only perversion.
LILI BITA

http://picasaweb.google.com/118262523165736808470
Brukerens avatar
prema

Gå til Pusterommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest