Dyrking av grønsaker om vinteren

Matplanter for hue og kroppen; både det som vokser i jorda, henger på busker og trær. Og alt krydder i tilværelsen.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Dyrking av grønsaker om vinteren

Innlegg blys Fre Sep 29, 2017 11:50

Har lyst til å høyre om det er mange på forumet som dyrkar grønsaker om vinteren.
Mange avsluttar dyrkningssesongen i september/oktober, vaskar og stengjer drivhuset for sesongen og startar att i mai.
Sjølv er eg i sone 4 og freistar å dyrke litt grønt også om vinteren. I fjor hadde eg grønkål og vintersalat.
Eg starta sesongen også svært tidleg og lukkast godt med vintersådd i kald jord. Eg hadde hausteklar salat frå mars i drivhus.
Eg har også sådd broccoli og spisskål på seinsommar for å kunne hauste avling nr 2 av året. Det er ofte haustane det er finast ver.
Det er om å gjere å finne hardføre sortar.

Er det nokon som har erfaring med vinterdyrkning og tips om hardføre grønsakssortar, så hadde eg vore glad for input.
blys
Har snakketøyet iorden, ja

Re: Dyrking av grønsaker om vinteren

Innlegg Hanne67 Fre Sep 29, 2017 14:34

Jeg har oppvarming i drivhuset med vann som går i rør, - og der har jeg over 0 grader for at ikke vannet skal fryse. Jeg planter ut tomater og paprika i mars. Noe av problemet med dyrking om vinteren er mangel på lys.
Andre grønnsaker har jeg ikke prøvd, men vet at rosenkål trenger en lang vekstsesong. Gulrot tåler også å stå langt utover, så sant den ikke fryser fast i bakken.
Brukerens avatar
Hanne67
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Innlegg blys Fre Sep 29, 2017 15:30

Ja oftast er problem med vinterdyrking tosidigt. Kulde og ikkje minst mangel på dagslys.
Planter treng 10 timar dagslys for å vekse og den lengden oppnår ein ikkje her før i februar, men dersom ein har veletablerte planter før dagslyset forsvinn og klarar å overvintre desse får ein veldig tidleg avling.
Eg vil ikkje varme opp drivhuset mitt eller ha kunstig lys der, då tykkjer eg at grønsakene vert for ressurskrevjande, så eg tenkjer fyrst og fremt vinterdyrkning med vinterdekke og hardføre sortar.
Eg sår julrot og pastinakk i november - så spirer dei når veret vert ok på våren. Eg let også desse sortane stå i jorda lengst mogeleg før hausting og dei toler godt å verte oppbevart i frosen jord.
Jordskokk er og eit vinteralternativ, men eg har aldri råka borti å få kjøpt knollar.
blys

Innlegg Nienna Fre Sep 29, 2017 17:03

Jeg ønsker også å dyrke matplanter så lenge som mulig, og helst året rundt. Prøver derfor å strekke sesongen i begge ender. Jeg sådde et par squash i midten av juli. De står i potter i drivhuset, og jeg høster små frukter på størrelse med snackagurker. De er gode i salat. Jeg har også ganske nye crispisalat og lollo rossa i drivhuset. Jeg vil heller ikke bruke ekstra lys og varme i drivhuset. Og heller ikke kjøpejord.
Som et eksperiment sådde jeg reddiker og gulrøtter i staudekasser. Tror det var i slutten av juli. De står i drivhuset og vokser bra. Tanken var å høste minigulrøtter. Jeg har også rødbeter ute. Usikkert om jeg kan høste knoller, men jeg bruker blader både i wok og salat. Og i vinduskarmen er jeg begynt å spire mungbønner. De smaker som sukkererter og er sprø og lekre i salat. Aspargessalat har jeg sådd i flere omganger. Liker at både blad og stilk kan brukes. Og så har jeg sådd vinterreddik. Også de i slutten av juli. Er spent på om det blir noe av dem.

Håper at flere kommer med innspill her. Interresant tema :)
Nienna
Hagegal
Hagegal

Innlegg blys Lør Sep 30, 2017 9:47

Flott, Nienna!
Mungbønner - kva er det?
Er det bønnespirer? Eg har nettopp sådd ein pallekarm med gule bønner( vanlege gule bønner). Dei spirer og veks fort og er fint tilskot til salaten no seinhaustes. Har også så mykje frø av brytsukkerertene frå årets avling at eg tenkjer å så nokre berre for å hauste spirene.
Kva heiter sorten med vinterreddik du sår, Nienna?
Har også sådd 2 pallekarmar med spinat. Dei veks fort, så eg rekk kanskje ein omgang til før frost.
Spinatplanter som er veletablerte før frost kan flyttast inn i kaldt drivhus og kan overvintre.
Elles er vintersalat( feltsalat) svært kuldetåleg.
Vil også anbefale å forkultiver alle slags kål i kaldt drivhus. Breiså i druebeger i jan/feb og ein vert ovveraska kor fine robuste planter det vert etter eit par ompottingar. Eg kjem aldri til å forkultivere kål innomhus etter å ha prøvd vintersådd i kaldt drivhus.
blys

Innlegg Nienna Lør Sep 30, 2017 14:21

Ja, mungbønner er bønnespirer. Jeg har kjøpt bønner til spiring i en helsekostbutikk. Det tar bare noen dager å få friske spirer til wok og salat. Vinterreddikene jeg har sådd er kinesisk rosenrød. Jeg har også sådd en helt hvit sort, men husker ikke navnet i farten. Hvis dette forsøket blir vellykket skal jeg prøve ut flere sorter til neste år. Og jeg skal gjøre som deg og forku!tivere kålplanter i drivhuset. Har også lyst å så løk. Setteløk har jeg ikke lykkes med så langt. Men purre kan såes seint og stå ute hele vinteren. Jeg har høstet purre om vinteren og til langt ut på våren.
Vintersalat har jeg småplanter av nå. Første gang jeg prøver dem :)
Nienna
Hagegal
Hagegal

Innlegg Vigdis Lør Sep 30, 2017 16:21

Ja, Nienna, du har da litt "britisk" klima og der dyrkes mye grønnsaker på vinteren, det ser jeg på BBC´s hageprogram. Blir gøy å følge med dere som prøver ut dette. :)
Brukerens avatar
Vigdis
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg blys Lør Sep 30, 2017 18:54

Nienna skrev: Har også lyst å så løk. Setteløk har jeg ikke lykkes med så langt.

Ja så løken frå frø! Du vil få eit nytt syn på løkdyrking ved å dyrke frå frø - det er sikkert. Dyrking med setteløk kan gå begge vegar, lite sortar å velje mellom og ofte dårleg kvalitet på setteløken.
Eg kan anbefale sorten 'Alison Craig' - ein stor, søt og mild løk. Elles er den vesle raude løken 'Little red Florence' god.
Eg dyrkar også charlottløk. Eg har hittil forkultivert innomhus, men kanskje eg freistar vintersådd og. Ein veit ikkje før ein prøver.

Du har eit godt 'engelsk' klima, men mykje er mogeleg å dyrke i mitt klima (H4) og, det er berre å prøve og ikkje minst finne kuldetålige sortar.

Her er 'Alison Craig' dyrka frå frø

Bilde

Bilde
blys

Innlegg Nienna Lør Sep 30, 2017 19:30

Imponerende avling :star: Og utrolig inspirerende. Ingen tvil om at jeg skal så løk. Tusen takk for tips til gode sorter :D
Nienna
Hagegal
Hagegal

Gå til Planter til mat og drikke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest