Jeg har hatt en del maur i drivhuset i år. Etter et par runder med kanel og mye vanning har jeg gitt opp og akseptert at det er mye maur i år.
Men, nå har jeg fått trips også! Jeg vet ikke om det er noen sammenheng, men det er masse trips på et par av paprikaplantene i drivhuset, og noe på resten av paprikaene. Så ingenting på tomaten.
Jeg har neem-spray, og har gitt dem en god runde, men er det noe vits/håp? Må jeg tømme og desinfisere drivhuset for å bli kvitt dem?
Jeg tenker litt at det er like greit å la det stå som det er, og la plantene produsere det de gjør, og så starte på nytt med paprika og tomat neste år? Et par av disse paprikaplantene er flerårige og har overvintret, men det er vel ikke vits i å ta vare på dem nå...
På grunn av kronisk sykdom har jeg litt begrenset kapasitet til fysisk arbeid med drivhuset, men jeg har tid til å ta ut alle plantene, vaske de og sette de inn igjen i helgen. Men det må vel byttes ut jord og alt, og vanskelig å gjøre i hagen uten å risikere fortsatt smitte?
Hjelp?