Mitt første innlegg

Alt hagerelatert vi ikke vet hvor ellers vi skal plassere.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Mitt første innlegg

Innlegg Gunn M. Man Jul 17, 2017 16:12

For godt over 10 år siden. Jeg så etter her om dagen hva det var, og det var spørsmål om frøformering! Av alle ting.

viewtopic.php?f=46&t=18841

Ble litt nostalgisk! Hvordan ramla dere andre inn her?
Og så er'e på'an igjen!
Brukerens avatar
Gunn M.
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Re: Mitt første innlegg

Innlegg Villrose Man Jul 17, 2017 17:36

Jeg lurket rundt her inne som gjest en stund, før jeg plutselig heiv meg innpå med tips i en tråd om lettvint sommermat :D Datoen var 6 juli 2006. Jeg hadde lett litt rundt etter et hageforum med liv og røre, og det fant jeg her. Første egne tråd var om hva som feilte min Nelly Moser-klematis den 18. juli samme år. I september ble jeg med på mitt første hagegal-treff i Fredrikstad/Larkollen... Mimre, mimre :dream:
* * * Hagebloggen min * * *

Den som har en hage og en boksamlig, savner ingenting.
Cicero
Brukerens avatar
Villrose
Hjelper til
Hjelper til

Innlegg timanna Man Jul 17, 2017 19:07

Jeg lurket en god stund, både her og på hagepraten - men jeg endte her, da. Likte meg ikke så godt på hagepraten.
Det er åtte år siden jeg kom! Jeg mener å huske at mitt første innlegg var et svar til noen som spurte om tomater, for det hadde jeg litt peiling på. :mrgreen:
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg AnnePåLandet Tir Jul 18, 2017 9:42

Jeg lurket ikke spesielt lenge rundt før jeg kastet meg utpå med en million spørsmål som blodfersk hageeier for 7 år siden. Ante ikke hva noe var eller hvordan det skulle stelles, og har hatt en særs bratt læringskurve, vil jeg si. :fun:

Mitt første innlegg ser jeg var om thujahekk - Norges mest utskjelte plante. Den ble aldri erstattet, jeg klarte aldri å bestemme meg og er nå fornøyd med det (spesielt etter å ha tatt den ned med nær 1,5 m tidligere i sommer - herlighet så lyst det plutselig ble! :lol: ).
Anne

Legg aldri lista lavere enn at du kan gå med rak rygg under
Brukerens avatar
AnnePåLandet
Hjelper til
Hjelper til

Innlegg Vigdis Tir Jul 18, 2017 10:43

Morsomt emne, Gunn! Jeg havnet her juni 2006 via googling. Husker at jeg syntes dagbøkene virket temmelig private hvor folk kjente hverandre veldig godt. Mitt første innlegg skrev jeg fem dager etter jeg ble medlem og det var i en tråd om hva man kan finne av planter i avfallsbingen på kirkegården. :lol: Mitt første emne var da jeg søkte tips til storblomstrete høststauder. Det ble først og fremst roserommet som fanget min interesse og det var hyggelig da jeg kom i gang med dagbok. Hagegal er et kunnskapsrikt forum hvor det er lett å få hjelp og som har åpnet øynene mine for mange andre flotte vekster enn roser.
Brukerens avatar
Vigdis
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Jolima Lør Aug 12, 2017 20:53

Jeg måtte sjekke profilen min da jeg fant denne tråden. Det er med et snev av forskrekkelse jeg ser at de er over 10 år siden jeg ble med i forumet. Mitt første innlegg var på en tråd som er blitt så lang, dagens hagearbeid, at jeg ikke finner mitt innlegg igjen. :shock:

Hagen vår var under oppbygging, og det var mye å finne ut av. Etter hvert som hagen er mer etablert, har jeg blitt mindre og mindre aktiv her inne. Men lærte så mye av å følge med her på forumet for hagegale. Mye kunnskap, erfaring, og inspirasjon. :tilber:

Forumet har jo forandret seg på mange måter, naturlig nok. Savner noe av det gamle, men verdsetter at dette fortsatt er et forum for alle hageinteresserte, uavhengig av kunnskap og erfaring. Tror vi alle har mer å lære, og det er fint at noen har kapasitet til å bidra med det de kan. :)
Jolima
Brukerens avatar
Jolima
Har snakketøyet iorden, ja
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg Hanne67 Søn Aug 13, 2017 5:11

Vigdis skrev:Morsomt emne, Gunn! Jeg havnet her juni 2006 via googling. Husker at jeg syntes dagbøkene virket temmelig private hvor folk kjente hverandre veldig godt. Mitt første innlegg skrev jeg fem dager etter jeg ble medlem og det var i en tråd om hva man kan finne av planter i avfallsbingen på kirkegården. :lol: Mitt første emne var da jeg søkte tips til storblomstrete høststauder. Det ble først og fremst roserommet som fanget min interesse og det var hyggelig da jeg kom i gang med dagbok. Hagegal er et kunnskapsrikt forum hvor det er lett å få hjelp og som har åpnet øynene mine for mange andre flotte vekster enn roser.

Godt det ikke bare er meg som har tenk tanken om å finne planter/ta avleggere fra avfallsdunken på kirkegården. :mrgreen: Jeg tar ikke avleggere på gravstedene altså, men planter som er kastet synes jeg må være helt innafor.
Hanne67
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Innlegg Hanne67 Søn Aug 13, 2017 5:19

Jeg er imponert over hvor lenge enkelte har vært medlem her, og hvor mange innlegg dere har skrevet, - det tyder på at det er trivelig å være her! :) Det er fint å kunne dele av hverandres kunnskap. Jeg har prøvd å bli medlem i Hagepraten til Hageselskapet også, men der har det ikke vært noen respons.

Dette er mitt 29. innlegg :lol: og mitt første var den 24. januar iår og handlet om undervanning i drivhus: viewtopic.php?f=4&t=52543&p=558510#p558510

Min første egne tråd var om bladlus på ei julerose. Jeg hadde fått med bladlusa fra butikken og trengte å bli kvitt den. Nå har jeg forresten vært hos Blomster-Svein på Grette gartneri i Lier og kjøpt meg flotte juleroser isteden, og de står i bed.
Hanne67

Innlegg timanna Søn Aug 13, 2017 16:01

Det er koselig å se hvor mange som har vært med lenge! :D
Mye av grunnen til at folk kjenner hverandre godt, er forumstreffene. Dem har det vært dårlig med de siste par årene, håper det blir bedre!
Mange har også vært med på stand på hagemessa, der er det lett å bli kjent med andre hagegale. Og vi har det så moro! :D
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Diverserommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest