Hageslanger

Alt hagerelatert vi ikke vet hvor ellers vi skal plassere.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Hageslanger

Innlegg esk Søn Mai 19, 2019 11:17

Noen som har erfaring med disse ekspanderende hageslangene? Er de noe tess, og hvilket merke er best?
esk
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Re: Hageslanger

Innlegg Runegutt Søn Mai 19, 2019 14:00

Jeg vurderte sånn slange et lite sekund, så blei det slangetrommel fra Biltema, med retur istedenfor
30 meter med autoretur er konge :)
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg esk Fre Mai 24, 2019 11:40

Skjønner. :) For min del høres det forlokkende ut å slippe kamp og strid med anakonda på trommel - har mye dårlig erfaring med at de ikke ruller seg tilbake. Men disse nye ekspanderende høres litt for godt ut til å være sant. Og dårlig egnet til selvvanningssystemer, kom jeg på. :lol:
esk

Innlegg Cornelius Lør Mai 25, 2019 6:18

Vi har hatt noen av de, og de er absolutt praktiske enkelte steder. F.eks. så har vi brukt en 'kort' en på 7,5 meter på en liten veranda, hvor krana er like ved. Den er da bare 2 meter, og myk når det ikke er trykk på. (de er litt stive under trykk, men krøller seg lite)

De må holdes unna busker med spisse, stive torner, f.eks. Berberis og Eldkvede, som lett punkterer slangen...

Men det er ikke noe slange man kjøper for å ha resten av livet; den ekspanderende innerslangen av silikon får etterhvert slitasjeskader pga. friksjon mot ytterslangen når den ekspanderer, og vil ryke til slutt.

Den "Originale, som vist på tv" slangen er av litt bedre kvalitet enn 'kopiene' man finner ellers, :fun: mest i form av bedre koblinger osv., men ingen av de når opp til Gardena... ;)
Cornelius

Gå til Diverserommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester