Oppladbar motorsag - kaputt?

Alt hagerelatert vi ikke vet hvor ellers vi skal plassere.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Oppladbar motorsag - kaputt?

Innlegg orm Lør Aug 22, 2020 12:42

Har en liten oppladbar motorsag ca. 2 år gml. Brukte den i forgårs helt til den begynte å stoppe opp. Ladet batteriet. Det viser 4 grønne punkter nå og burde være helt oppladet om det ikke er noe feil m. laderen, men får ikke startet sagen. Den er ikke mye brukt og har vært lagret tørt og varmt. Det er olje på den. Fylte på i fjor og går ut fra at jeg brukte av motorsagoljen som står her. Lurer på hva som kan være galt med den. Har lest bruksanvisningen, men finner ikke noe der. Den er kjøpt på Biltema så den var antagelig ikke så dyr og det er vel ikke garanti på den lenger. Lønner seg vel ikke å reparere, men kunne vært artig å vite hva som kan ha gått i stykker om det er noen som har peiling her inne.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Re: Oppladbar motorsag - kaputt?

Innlegg Runegutt Lør Aug 22, 2020 13:06

du har 5 års reklamasjonsrett, så ta med deg sag og kvittering
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Hanne67 Søn Aug 23, 2020 3:55

Det er nok det oppladbare batteriet som har sluttet å ta imot strøm. Det lønner seg å fullade batterier med jevne mellomrom.

Jeg ser det er å få ny batteripakke på Biltema, men ser ut til å koste nesten like mye som motorsaga.

Hør med de først ang. reklamasjon.
Brukerens avatar
Hanne67
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg orm Man Aug 24, 2020 11:48

Tja, ikke vet jeg. Fikk jo opp 4 grønne punkt da jeg ladet og da hadde jeg brukt den på forhånd.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg orm Man Aug 24, 2020 14:03

Ikke så veldig dyr denne saga. Kostet 1199,-kr 10.12.18. Batteriet kostet 499,- kr. Som batteri er det jo dyrt nok. Laderen kommer for seg 299,10 kr. så til sammen blir det jo litt. De har vel plusset på litt nå antagelig. Skal være en m. ledning her. Den hadde jeg nok ikke fått lov å bruke om mannen min hadde levd. Har hverken motorsagkurs, sikker bukse el. sko.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg timanna Man Aug 24, 2020 15:20

Ta den med til Biltema og klag! Det er synd å måtte kjøpe ny når du har en. Og reklamasjonsrett har du jo!
Hvis ingen klager, tjener de bare mere penger på å selge dårlige varer ...
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg aimar Man Aug 24, 2020 17:24

Når du får fire grønne lys, så tyder det på at batteriet har tatt lading, og er OK.
Sjekk om kjedet glir lett (bruk hanske, og ta ut batteriet først). Hvis kjedet sitter bom fast, kan det være kjedet som har hoppet av og låst seg. Da er det bare å åpne dekslene og sette det på plass igjen, og så stramme kjedet så det blir sånn passe stramt.
Sjekk og den den store spaken øverst, lengst fram på saga. Det er en sånn sikkerhetsgreie. Hvis den er slått inn så låses saga. Dra den da mot deg, altså bort fra sagsverdet, til du hører et lite klikk, så kan du prøve om den virker igjen.
aimar

Innlegg orm Tor Aug 27, 2020 23:08

Tusen hjertelig takk aimar! Det var nok sikkerhetsspaken som hadde slått ut. I alle fall virket den når jeg dro den mot meg. Skal ikke begynne å sage ved midnatt, men håper den virker i morgen også.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Diverserommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester