Skift til PC-stil
Smått & stort, pent og mindre pent, både med og uten blomster.
Skriv et svar

Re: Flere enn meg som lengter?

Lør Jan 27, 2018 22:45

kirsitn - du må ha enorm plass etter å ha priklet alt ut. Det går enda an å så, men å ha plass til
hundrevis av utpriklingspotter, er mer enn jeg kan forstå.
Men for all del - lykke til :)

Søn Jan 28, 2018 21:23

Har bare et rom på 10-12 kvm til frøplantene, så det vil nok bli litt trangt etter hvert... Men med hyller med lysrør over får man jo plass til en del i høyden. Og mange av staudene kan jo vokse ei stund i frøpotta før de blir så store at de må prikles, så det hjelper også.

Man Jan 29, 2018 8:22

I år har vi faktisk hatt litt vinter her i Østfold (snø til og med..!), så jeg har vært i vintermodus frem til i går, da jeg fant ut at jeg skulle titte igjennom frøkatalogen til Impecta - og da var det gjort. Fram med gamle hagebøker, inn på nett for å bestille frø, og inn her for å registrere seg! :jump:

Man Jan 29, 2018 13:50

Her har det vært særdeles lite vinter i år.
Bildet er tatt for få dager siden.

Drivhus nå.jpg

Drivhuset hjelper på den verste lengselen, og det er diverse på gang til enhver tid.

Man Jan 29, 2018 15:07

For et nydelig drivhus, Martin :star: Og Magne; de hvite erantisene var lekre. Har du sådd dem fra frø? Eller fikk du tak i knoller her til lands? Jeg har bare sett de gule i handelen her.

Tir Jan 30, 2018 10:38

Du har tatt noen flotte bilder! Jeg gleder meg til at vårblomster begynner å hoppe ut

Ons Jan 31, 2018 12:38

Magnes eranthiser minnet meg på å sjekke hvordan det står til med mine doble eranthiser i potte.
Pottene har stått mørkt i kjelleren, og de spirer fint.

Så nå er de tatt ut i kaldtrommet, og har gule spirer som raskt vil grønnes antar jeg.

Fyllt erantis.jpg

Tor Feb 01, 2018 11:30

Jeg fant ikke tegn til mine Eranthiser. Jeg har bare de enkle gule så langt. Håper de har overlevd denne søkkvåte vinteren. Men jeg fant de første snøklokkene i nølende blomst. Og et knippe klosterklokker som er rett rundt hjørnet :)
Bilde

Bilde

Lør Feb 03, 2018 17:39

Nienna skrev: Og Magne; de hvite erantisene var lekre. Har du sådd dem fra frø? Eller fikk du tak i knoller her til lands? Jeg har bare sett de gule i handelen her.

Den hvite har jeg byttet til meg. Har ellers bare sett denne til salgs hos spesialgartnerier i utlandet. Har den i veksthuset fordi jeg bare har en eneste plante, og er usikker på vinterherdigheten.

Lør Feb 17, 2018 8:05

Jeg tok et bilde av erantispottene mine i går.
De står i kaldhuset, og har også stått litt i solveggen.
Jeg husker nå at jeg rota litt ved plantinga, og det er blandet både enkle og doble erantiser i pottene.

Eranthis .jpg

Lør Feb 17, 2018 19:43

Når har vi mer snø enn vi har hatt på lenge!
Bilde
Denne lille trollhasselen har får takras over seg. Snøfangere på taket er visst ikke så dumt.
Bilde
Duftkrossveden venter på litt varmere vær for å fortsette blomstringen.

Søn Feb 18, 2018 13:38

Bilde
Denne lille tassen sto og lyste mot meg i går :) Her er det ikke snø nå, og det er jeg glad for :D

Søn Feb 18, 2018 22:06

Jeg har sådd løvemunn, blomstererter og diverse andre ett årige blomsterplanter, har allerede prikklet løvemunnen og det hadde de igjenværende spirene godt av. Bruker gamle kjøkkenet til bestas hus på gården som veksthus, men varm tempratur og kunstig lys, funker.

Lengter etter å se liv i bedene igjen, ikke en eneste snøklokke å se ennå her jeg bor på vestlandet.
Gikk ogsåbananas når zimtrade kom med sin katalog, vel vel, men trøster meg med at hagen gir meg mye glede så det er vært det.

Man Feb 19, 2018 0:32

Her er beda dekket med snø, så ser ingen ting , men snøklokkene ligger under snøen hvertfall :big:

Fre Mar 02, 2018 18:37

Vårdrømmene fikk seg en knekk med det iskalde været nå kan en si. Her på kysten er vi vant til vårtegn veldig tidlig. Men nå har vinden løyet litt og det har skyet over. Bare 3 minus ute nå. Litt mer normalt. Men hagen er dekket av 15 cm hard, tørr snø så det er lite å se. Våren i år vil nok bli sein, men mer intens når den først kommer i gang. Status nå er en eneste forfrossen snøklokke inntil husveggen. Men under snøen ligger alt i startgropa. Blir rydding i veksthuset i morgen.

Lør Mar 03, 2018 15:35

Ja, det ble plutselig vinter, Magne!Hvordan går det nå med det du hadde som var i startgropa av blomstring? Duftkrossveden, feks. ?
Det er synd når blomstring fryser i stykker :/
Her var det kun en julerose og Hamamelis 'Diane' som kom med blomstene før "Sibir" kom sigende innover, og det er ca en halv meter isolerende snø over det meste bortsett fra busker og trær. Regner med det meste klarer seg, men må si det kribler i kroppen etter litt snøsmelting nå!

Bilde
Skriv et svar