Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose
markblomst skrev:har du ikke ett soveroms eller kontorvindu da kansje? stua er jo gjerne det varmeste rommet i huset.
jojojo skrev:Alle soverommene er i bruk - har to barn, og hos oss er det ikke plass til blomster i vinduet, det kunne stå oppå en komode på soverommet, men der blir det lite lys, og ca 17 grader... Ja, vi har det ganske varmt i stua pga småtassene
Kirsten M skrev:Mine barn hadde langt ullundertøy fra høst til vår så lenge de var små. Undertøyet var på døgnet rundt og fungerte som et ekstra lag hud. Det gjorde at det var mindre påkledning som var nødvendig når de skulle ut, jeg behøvde ikke bekymre meg for om de ble litt våte når de lekte ute, eller om de sparket av seg dynen om natten - som barn har en tendens til å gjøre. Og ikke minst gjorde det at 17 grader var ideell leketemperatur inne. Derfor hadde vi bare 22 grader i stuen om ettermiddagen/kvelden når det var lesetid for barna og siden voksentid. På den måten sparte vi også mye strøm, og ikke minst - det var veldig fint for alle plantene
AaseG skrev:Dersom du ikke har annet alternativ enn å overvintre i varm stue, ville jeg kjøpt enten en sånn "spot" som du bare kan klype fast i gardinstange elle på brettet, og satt inn blomsterlyspære i den, eller du kan bruke ei sånn moderne skrivebordslampene med lite hvitt lystoffrør inni - du kan jo ev. da ha plantene på et småbord og skru lampa fast i kanten på bordet. Ei venninne av meg må gjøre det slik, og det fungerer fint. Disse lampene pleier å gå for ca. 20 kr. på bruktbutikk eller loppis !
Lene fra Lillehammer skrev:De som jeg oppbevarer i kjelleren har aldri lys og der er det også veldig kaldt, ikke noe som helst form for varme der gitt men selvfølgelig er det ikke kuldegrader der da. Det fungerer kjempefint.
Gå til Planter i potter og kar
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester