Boka Din Hage

Del gleder og sorger i bøkenes verden.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Innlegg Ingunn Tor Mar 27, 2003 0:28

Det er akkurat kommet ut en ny bok som også visstnok tar for seg hagedesign. Den heter Din hage. Er det noen som har sett på denne? Har dere i såfall noen formening om den?
Brukerens avatar
Ingunn
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg Ann Tor Mar 27, 2003 8:03

Jeg bladde i den på bokhandelen, men kjøpte den ikke. Jeg likte formatet på boka (jeg er kanskje sær sånn, men jeg mener bøker skal ligge godt i hånda :)) og jeg likte oppsettet, og bildene var veldig vakre og inspirerende.

Egentlig burde man av prinsipp støtte en såpass uvanlig bok som design og tips for norske hager. Av en norsk forfatter. Kanskje fordi jeg er blitt skuffa tidligere så stoler jeg ikke helt på at det går an? Dette ble privat. Poenget var egentlig at jeg likevel ikke kjøpte den enda temaet er veldig interessant.

Men jeg skal gå og ta en titt til!
Ann
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Trine Tor Mar 27, 2003 17:18

Sitter her med boka i fanget nå. Lot meg friste da jeg var innom bokhandelen i dag. Har jo naturlig nok ikke fått lest så mye i den ennå, men bladd litt fram og tilbake. Er nok ikke 100% entusiastisk. Kjøpte boka "Elleville hager" for noen uker siden og vil nok si at jeg så langt foretrekker denne.

"Din hage" har som Ann sier mange fine bilder og er i et greit format, men jeg savner litt flere plantegninger og konkrete forslag til beplantning.
Brukerens avatar
Trine
Hagegal
Hagegal

Innlegg Ann Tir Apr 01, 2003 13:50

Titta litt mer i den, og den er ikke noe for meg.

Her er forresten et intervju med Dengin, hagedesigneren som har forfattet boka: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostlandssendingen/sendinger_nrk_ostlandssendingen/lang_lunsj/1773829.html

Man må laste ned RealPlayer el. for å kunne høre det, men klikk på lenka på siden og så får du hjelp til å innstallere det du evn. mangler.
Ann
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Ingunn Man Apr 14, 2003 12:24

Jeg kjøpte boka "Din hage", og likte den veldig godt. Sluker det meste jeg kommer over av hage litteratur:big:
Brukerens avatar
Ingunn

Innlegg Hilde Lør Apr 26, 2003 8:25

Jeg har lånt boka av min mor som ble fort ferdig med den :O. Jeg har lest litt i den, og den er jo ganske anderledes enn de hagebøkene jeg har lest før. Jeg satt vel litt igjen med følelsen av at det var ukeblad i stort format,.hvis noen forstår hva jeg mener med det.. Veldig vidt innom flere ting og tanker med det til hensikt å inspirere folk til å tenke/ selv. Teit forklart !!! men den satte i alle fall igang tanke/plan prosessen min. Er ellers enig med Trine i at den manglet plantegnigner/skisser og sånn.

Dette er sikkert den perfekte boka å låne på biblioteket: Hyggelig lesning men ikke den boka en henter fram om og om igjen for se " hvordan var nå det der ?" Ferieboka ? fin bok å kose seg med når en ikke kan "leke" i hagen sin og så varer den lengre enn et hageblad.
Hilde

Gå til To om boka

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest