Alan Titchmarsh

Del gleder og sorger i bøkenes verden.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Innlegg Anne-Marie Fre Apr 18, 2003 22:47

Sist jul fikk jeg "How to be a Gardener, Book One" av Alan Titchmarsh, som har hatt hageprogrammer på BBC i en årrekke. Jeg har storkost meg med boka; synes den er både inspirerende og nyttig. Den handler først og fremst om grunnleggende ting som for eksempel jordforbedring, hageredskaper, stell av plen, hvordan man forbereder et nytt bed, og hvordan man renoverer et gammelt. Det som gjør den spesiell, er etter min mening de fantastiske bildene (de fleste fra hagen som Tichmarsh nå er i ferd med å flytte fra, Barleywood), og ikke minst Titchmarsh´ entusiasme og jordnære tilnærming til hagekunnskap og hagearbeid. På ferie i England i vår kjøpte jeg "Book Two" også. Den er like fin, og tar først og fremst opp hagedesign, og planter for ulike typer hager. Nå i påskesola leser jeg dem begge på nytt fra perm til perm innimellom prikling og potting.

En venninne på besøk i går var imponert over den nye fasongen på bedene mine. Da vi gikk inn, fant hun Titchmarsh´ bok på stuebordet, og jeg ble avslørt. Det aller første bildet hun bladde opp på viste et bed med kurver som lignet mine (jaja, ikke mine, men bedene mine).
Brukerens avatar
Anne-Marie
Turbobruker
Turbobruker

Gå til To om boka

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester