Piet Oudolf

Del gleder og sorger i bøkenes verden.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Piet Oudolf

Innlegg Ninni Man Feb 09, 2009 12:36

I dag er jeg forkjølet og slapp og solen skinner for første gang hele dagen i år. Og jeg som har ventet så veldig på solen. Når den først kommer, skjærer den bare i øynene og gjør vondt. Ja ja... Da må man gjøre noe for å muntre seg opp og hva er ikke bedre enn å dukke ned i gode bøker. Så jeg har bestilt denne og denne :D . Jeg er helt forgapt i Piets Oudolfs design, og gleder meg vilt til å lese mer om de fantastisk vakre samplantingene hans med prydgress og store stauder :dream:

Er det noen som har lest bøkene og kan få meg til å glede meg enda mer? :mrgreen:
Ninni
'Gardens are not made by sitting in the shade', Rudyard Kipling

Bilde

HAGEBLOGGEN MIN
Brukerens avatar
Ninni
Turbobruker
Turbobruker

Re: Piet Oudolf

Innlegg Sigrid Man Feb 09, 2009 22:00

Jeg har ikke lest noen av bøkene, men de står på ønskelista mi.
Derimot har jeg vært i Drömparken i Enköping og på seminar med Piet Oudolf nylig. Jeg er helfrelst :dream:
Sigrid L
Hadeland H3/4 for trær, C/D for stauder
Har ansvar for Hippeastrum og Geranium album. Bilder mottas med takk.
Min blogg
Brukerens avatar
Sigrid
Hagegal
Hagegal

Innlegg Grimen Tir Feb 10, 2009 0:05

Jeg liker også Piets Oudolfs design, uten at jeg prøver å kopiere den. En fordel med litt større flater for å få til masse/gruppeplantinger, ikke så lett i min hyper kuperte hage :roll: . Kombinasjonen av gress og stauder er spennende, men arbeidskrevende noen år da planter må deles og graves opp for vedlikehold. Ellers er det nokså vedlikeholdsfritt om en planter tett, og fjerner det ugresset som greier å skvise seg opp mellom tette planter. Piets Oudolfs design er revolusjonerene, og et alternativ til mer tradisjonell hagestil :) .
Brukerens avatar
Grimen
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg pusepilde Tir Feb 10, 2009 0:16

Jeg har stor sans for Piet Oudolf og hans tankegang.
Boken om Drømmeplanter.. har jeg, og den får ikke stå i ro i bokhylla. Jeg har tilogmed notert i den :oops:
Lykkelig eier av 1,5 mål plen. UTEN leire.

Min blogg:På stengrunn
Brukerens avatar
pusepilde
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Gyldenlakk Lør Jan 23, 2010 21:50

Ninni skrev:I dag er jeg forkjølet og slapp og solen skinner for første gang hele dagen i år. Og jeg som har ventet så veldig på solen. Når den først kommer, skjærer den bare i øynene og gjør vondt. Ja ja... Da må man gjøre noe for å muntre seg opp og hva er ikke bedre enn å dukke ned i gode bøker. Så jeg har bestilt denne og denne :D . Jeg er helt forgapt i Piets Oudolfs design, og gleder meg vilt til å lese mer om de fantastisk vakre samplantingene hans med prydgress og store stauder :dream:

Er det noen som har lest bøkene og kan få meg til å glede meg enda mer? :mrgreen:

Nå dumpet "Designing with Plants" ned i postkassen fra amazon.com http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1840915269/ref=ox_ya_oh_product til 8.78 £. Gleder meg til å se om jeg finner litt inspirasjon. :jump: Skjønne bilder :dream:
- Brassicaceae er en spennende plantefamilie -
Brukerens avatar
Gyldenlakk
Har snakketøyet iorden, ja
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg Maria i Strandhuset Lør Jan 23, 2010 22:10

Jeg har Drömplantor - i en gammel versjon, og Planting Design: Gardens in Time and Space. Fantastiske bøker. Masse inspirasjon og drømmer i dem begge. Og når du først er i gang, kan du tusle rundt HER :jump:

Skulle du trenge mer, ikke helt i samme gate men avgjort på sammen nivå - kan du se på Ulf Nordfjell, for eksempel denne :D
Brukerens avatar
Maria i Strandhuset
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Ninni Lør Jan 30, 2010 10:15

Mmm...fristende!
Ninni
'Gardens are not made by sitting in the shade', Rudyard Kipling

Bilde

HAGEBLOGGEN MIN
Brukerens avatar