En spesiell hagebok !

Del gleder og sorger i bøkenes verden.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

En spesiell hagebok !

Innlegg audjo Lør Sep 15, 2012 14:41

En hagebok som anbefales alle hagere som ikke før har lest den er "Et år i min hage" av Karel Capek. Utkom i Norge 1949 !

En venn ga meg et tips om denne' og for 4 uker siden fikk jeg lånt den på biblioteket.
Jeg leste, nikket gjenkjennende, lo inderlig og frydet meg stort gjennom hele boken. Den skal innleveres neste tirsdag, siste frist, og jeg måtte selvsagt kose meg gjennom den en gang til før det. !

Et tips fra en hagegal , bilioteket har den nok så unn dere fornøyelsen :)

Hilsen Aud :kiss:
audjo
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Re: En spesiell hagebok !

Innlegg magnolia Lør Sep 15, 2012 17:28

Den har jeg lest for mange år siden. En fornøyelig bok med gode beskrivelser av hagegalskap.
Brukerens avatar
magnolia
Hagegal
Hagegal

Innlegg Nienna Lør Sep 15, 2012 19:49

Takk for tipset :) Må nok ta meg en tur på biblioteket og låne den. Hagegalskap er alltid morsomt :lol:
Nienna
Hagegal
Hagegal

Innlegg imme Tir Sep 18, 2012 12:01

Den tar alle oss hagegale på kornet. Jeg har lest den flere ganger over mange år. Den ble utgitt første gang i Praha 1929 og man skjønner at hagegalskap har ikke forandret seg stort i årenes løp. Bokhagen i Hageselskapet hadde den på tilbud til vel 100 kr. for et par år siden, men er forlengst utsolgt. Om den ellers er å få kjøpt i Norge nå, vet jeg ikke. I England (hvor den kom i 1931) var den utsolgt i nærmere 40 år til den kom i ny oversettelse i 2005. Jeg har mistet mitt eksemplar (lånt bort og ikke fått tilbake) og ser meg nødsaget til å kjøpe meg et nytt fra Amazon.
Får man sansen for Karel Capek, anbefales også "Salamanderkrigen".
imme

Innlegg Bille Ons Sep 19, 2012 14:59

Er helt enig med de enige om at dette er en arig bok :D Leste den for et par år siden, tror jeg kjøpte den hos Bokhagen.no og har vel tenkt å ta den fram igjen nesten hvert år for å lese et lite kapittel som passer sesongen. Mye å nikke gjenkjennende til ja, og jeg tror kanskje at jeg vil nikke til ulike ting etter hvert som jeg utvikler hagegenet mitt :D
H2-3
Min blogg: Skyggebalkongen
Fakta og tips om mer enn 250 planter - Plantesentralen.no
Brukerens avatar
Bille
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Gå til To om boka

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest