I feriehagen blir det litt hageavfall som hittill har vært samlet i utkanten av hagen. Kan sikkert nyttiggjøre dette bedre, så nå vil jeg prøve med litt mer organisert kompostering.
Har vel tenkt å snekre et par binger etter hvert, skifter kledning på feriehuset i løpet av vinteren og vil da ha endel materialer. Men nå begynner jeg i det små med en billig nettingssak fra Biltema. Den er bare 530 liter, men foreløpig er jeg usikker på hvor stort volum jeg egentlig trenger, så begynner derfor litt smått.
Planen er å flytte det meste hageavfallet som i løpet av sesongen er lagt i nevnte haug, over i nettingbingen. Dermed blir det samtidig rufset litt i og blandet. Framover er det vel mer frø i det som blir kastet, og det bør jeg kanskje holde unna den nye bingen? Er ikke redd for litt ugressfrø, det kommer jo i bedene uansett. Har ikke tenkt å blande inn matavfall i dette, er for sjelden i feriehagen til at det blir mengder å snakke om uansett. Plenklipp lar jeg stort sett bli igjen på plenen, men en og annen gang kan jeg nok kaste litt i komposten. Men ellers blir det diverse fra luking og rydding i bed, m.m.
Hvis jeg gjør det som tenkt, og fyller denne lille nettingbingen, kan den da stå til neste sesong uten å bli vendt? Det bør jo være veldig god lufting når volumet er såpass lite. Må den dekkes til?
Etter hvert snekrer jeg nok ihvertfall to rom, sånn at jeg hvert år har ett rom å fylle opp, og ett rom som er ferdig til bruk.
Har søkt litt på forumet, men fant ingenting om nettingbinger (kanskje forskjellen er mindre enn jeg tror).