Vi kjøpte hus med stor tomt i fjor sommer og endelig skal jeg i gang med det jeg har drømt om lenge: Kjøkkenhage!

Jeg har lånt en hel stabel med hagebøker på biblioteket samt at jeg saumfarer nettet, da jeg er totalt nybegynner... min erfaring så langt består i å vanne stueplanter...

Såh! Nå lurer jeg på om det er noen her som kan hjelpe meg med følgende spørsmål:
1. Hva passer bra å plante sammen med reddik? Kan det gå bra med gulrøtter? Har lest masse tips på nettet om samplanting, men finner ikkeno om reddik! Tenkte å så to og to sorter i hver pallekarm:
Jordbær og spinat, gulrot og bønner, erter og neper, og
2. Squash og løk?
3. Ruccula og ? (Finner ikke noe info om hva som passer sammen med ruccula heller).
4. Har tenkt å så i pallekarmer. Men i stedet for å dekke gresset med aviser el.l. har jeg tenkt å fjerne gresset, og rett og slett bruke jorda som er der... det er så fin jord i hagen her. Så da setter vi ikke to pallekarmer oppå hverandre og fyller med jord, men bare enkle karmer rett på jorda. Burde gå bra det, eller...? Vi har stadig besøk av rådyr i hagen, så det er greit å kunne dekke med duk... derfor karmene.
Supertakknemlig for svar og tips!