Komposttråden

Kompost, samplanting, grønngjødsel og annen type gjødsel - mao. alt som gir grunnlaget for en sunn, frisk hage.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Re: Komposttråden

Innlegg Runegutt Søn Mai 20, 2018 14:41

krokupan skrev:Som fersking med varmkompost dukker det stadig opp nye spørsmål. Då eg starta for nokre veker sidan vart det sagt at varmkompost er om lag som å fyre i omnen, der ei bøtte med ved gir ein kopp med oske. No er dunken vår full etter etterfylling for tredje gang, og prosessen går godt med god varme. Når eg no kasta om innhaldet trur eg faktisk at ferdig mold vil utgjere minst 30% av volumet. Er dette normalt, eller tek eg feil og må vente lenger?
Sjølve kaster vi lite mat, men vi får mykje frå eit storkjøkken i form av potet- og grønnsakskrell, salatblad og brødskalker ( tenk å kaste skalker,- det beste på heile brødet). Til strø blir det brukt sagflis etter vedsaging.
Det vart snakka om modning etter å ha tømt dunken. Kan nokon gi eit godt råd om korleis det foregår. Er det i ein stamp, eller på friland?

At du sitter igjen med 30% er noenlunde normalt.
Ferdig kompost er full av bakterier og spirehemmende stoff, derfor anbefales ettermodning.
Ettermodning kan du gjøre bingen, men da treger du flere binger, eller annen binge.
OBS, komposten er å betrakte som gjødsel, ikke som jord.
Jeg buker endel umoden kompost som "mulch"
Legger et tynt topplag i eksisterende bed. Fungerer spirehemmende på ugras, og gir næring etterhvert.
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg krokupan Søn Mai 20, 2018 21:50

Runegutt skrev:
krokupan skrev:Som fersking med varmkompost dukker det stadig opp nye spørsmål. Då eg starta for nokre veker sidan vart det sagt at varmkompost er om lag som å fyre i omnen, der ei bøtte med ved gir ein kopp med oske. No er dunken vår full etter etterfylling for tredje gang, og prosessen går godt med god varme. Når eg no kasta om innhaldet trur eg faktisk at ferdig mold vil utgjere minst 30% av volumet. Er dette normalt, eller tek eg feil og må vente lenger?
Sjølve kaster vi lite mat, men vi får mykje frå eit storkjøkken i form av potet- og grønnsakskrell, salatblad og brødskalker ( tenk å kaste skalker,- det beste på heile brødet). Til strø blir det brukt sagflis etter vedsaging.
Det vart snakka om modning etter å ha tømt dunken. Kan nokon gi eit godt råd om korleis det foregår. Er det i ein stamp, eller på friland?

At du sitter igjen med 30% er noenlunde normalt.
Ferdig kompost er full av bakterier og spirehemmende stoff, derfor anbefales ettermodning.
Ettermodning kan du gjøre bingen, men da treger du flere binger, eller annen binge.
OBS, komposten er å betrakte som gjødsel, ikke som jord.
Jeg buker endel umoden kompost som "mulch"
Legger et tynt topplag i eksisterende bed. Fungerer spirehemmende på ugras, og gir næring etterhvert.

Takk for svar.
Eg er no midt i eit prosjekt som er nokså omfattande. Eg gikk på ein "smell" med denne billige sekkejorda. Etter to - tre år rotna all mosen i denne jorda, og alt fall saman til ei tett sørpe. Dette resulterte i at eg miste 15 forskjellige peoner av samlinga mi. Etter å skaffa sandjord, og blanda inn litt kompostert storfegjødsel ser det ut til at peonane vert sterkare. No har eg fått eit råd om å vere forsiktig med naturgjødsel på peonar på grunn av fare for sopp. Då var det eg tenkte å bruke komposten i staden. Har du tru på denne planen?
krokupan
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Innlegg Runegutt Søn Mai 20, 2018 22:16

Høres helt topp ut.
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg krokupan Lør Mai 26, 2018 14:26

Runegutt skrev:nytt spann med barnehagemat, en hel del stallflis og noen liter veske.
her blir det jord

Eit par spørsmål.
Er det slik at du slår over veske medan prosessen pågår? I så fall : kor mykje?
Oppdaga i dag at der er fluger som kjem seg inn i dunken, og sjølvsagt var der då kvite larvar. Eg ser for meg at dette vert eit flugeproblen når sommaren kjem. Mange kjem med råd, alt frå ei kanne bensin og ei fyrstikk til å plukke dei ut og selge larvane til laksefiskarane. Eg ser for meg noko anna, og har ikkje lyst til å bruke Permetrin. Har du eit godt råd?
krokupan

Innlegg Runegutt Lør Mai 26, 2018 22:46

Er komposten tørr, trenger den veske.
Lager du en "snøball" og klemmer den hardt, skal du greie å klemme ut veske.

Fluer= for lite temperatur, og/eller søl på kanten.
Ha i mer flis,og sørg for at fisk og kjøtt begraves godt komposten.
Blir det ikke varmt nok med flis, trenger du noe med mye nitrogen i tilegg.
En gressbeholder gjør som regel susen
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg krokupan Lør Jun 02, 2018 20:14

Runegutt skrev:Er komposten tørr, trenger den veske.
Lager du en "snøball" og klemmer den hardt, skal du greie å klemme ut veske.

Fluer= for lite temperatur, og/eller søl på kanten.
Ha i mer flis,og sørg for at fisk og kjøtt begraves godt komposten.
Blir det ikke varmt nok med flis, trenger du noe med mye nitrogen i tilegg.
En gressbeholder gjør som regel susen

Eit par liter vatn, eit kilo sukker og meir flis gjorde nok susen. Temperaturen er høgare, fluge larver er der framleis, men eg synest dei ber preg av vantrivsel. Desse vekene komposten har vore i drift har eg samla opp avsiget. No har eg om lag fire liter, men dette er vel sterke saker. Har du erfaring med å bruke det til gjødsel? Det må vel blandast ut?
Bilde
krokupan

Innlegg camlin Søn Jun 03, 2018 11:07

Fluelarver klekker ganske fort. Da blir det mange fluer. Jeg fikk den utfordringen med matavfallsdunken et år. Jeg klistret fluepapir, fra Felleskjøpet, på innsiden av lokket. Det tok unna det meste.
Hilsen Camilla

Man blir et bedre menneske av å stelle i hagen.
(Thaulow)
camlin

Innlegg Runegutt Søn Jun 03, 2018 11:32

krokupan skrev:

Eit par liter vatn, eit kilo sukker og meir flis gjorde nok susen. Temperaturen er høgare, fluge larver er der framleis, men eg synest dei ber preg av vantrivsel. Desse vekene komposten har vore i drift har eg samla opp avsiget. No har eg om lag fire liter, men dette er vel sterke saker. Har du erfaring med å bruke det til gjødsel? Det må vel blandast ut?
Bilde

Har ikke oppsamlig av sigevann jeg :(
Tror du skal fortynne det omlag 1:100
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg Runegutt Man Sep 17, 2018 20:02

Komposterfaringer: sommer 2018

-Bokashi gir bra jord, og er et bra alternativ til varmkompost.
-Grillkull om har fått trekke i bokashiveske, har gitt meget god avling i testpallekarm, der nabokarmen er kliss lk, men ha ikke bokashigrillkull.
-Matavfall fra barnehage blir det mengder av, så jeg blir nødt til å skaffe meg en eller to varmkompostbinger ekstra.
Har lyst til å teste kompostbjørn og cipax, men det blir jo heftig mange kroner.

-stallflis fungerer bra som strø i kompostbinge, MEN det krever en hel del vanning.

Nu er Grøne Johanna straks smekkfull, og må tømmes snart. Forrige tømming var i juli.
Hvis bare dem som styrer vannet fra oven kan roe ned litt, så hadde det vært fint
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg krokupan Ons Sep 19, 2018 17:44

Varmkomposten var no nesten full, så eg tok jobben med å grave ut litt i botnen. Tre bøtter med fin kompost var resultatet, men eg gjorde også ein liten observasjon. I starten brukte eg sagflis av bjørk, og den er ikkje å sjå. Seinare fikk eg flis av sitkagran. og den er like frisk etter eit halvt år. Går ut frå at kompost med flis er god kompost, eller er det nokon som har motforestillinger.
krokupan

Innlegg Runegutt Ons Sep 19, 2018 21:26

krokupan skrev:Varmkomposten var no nesten full, så eg tok jobben med å grave ut litt i botnen. Tre bøtter med fin kompost var resultatet, men eg gjorde også ein liten observasjon. I starten brukte eg sagflis av bjørk, og den er ikkje å sjå. Seinare fikk eg flis av sitkagran. og den er like frisk etter eit halvt år. Går ut frå at kompost med flis er god kompost, eller er det nokon som har motforestillinger.

Nåletrær er tung mat for varmkomposten. Er flisa i tilleg grov, trenger den tid, MEN den gir også god struktur.
Sitkagrana kan gjøre komposten sur. Bland gjerne inn litt aske eller kalk undervegs eller til sutt. En PH-måler er gull verd.
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg Runegutt Tir Sep 25, 2018 20:32

Der var varmkomposten tømt og fordelt på pallekarmer.
Nu får den modne pallekarmene frem til sommern 2019
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg Runegutt Ons Okt 31, 2018 22:42

Om ei ukes tid er nok en ladning med kompost ferdig.
Jeg trenger seriøst en eller to varmkompostbinger til.
Tilgangen på matavfall er langt større enn kapasiteten på en binge.

Stallflis er udmerket som kompststrø, men det går en hel del av det.
Heldigvis er det relativt rimelig.
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg timanna Ons Okt 31, 2018 23:56

Jeg har tre binger, rimelig til salgs mot avhenting! ;)
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Runegutt Man Nov 05, 2018 14:56

timanna skrev:Jeg har tre binger, rimelig til salgs mot avhenting! ;)

Beklager, men jeg får ikke visum for Sørnorge
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt

Innlegg timanna Man Nov 05, 2018 16:27

:lol: Vi er på vakt, tenk om vi får flyktninger fra Nordnorge! Klart det er vanskelig å få visum! :lol:
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

ForrigeNeste

Gå til Økologi i hagen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest