Skift til PC-stil
Nyttige og koselige dyr i hus og hage.
Skriv et svar

Nettside med fuglelyder :)

Ons Okt 31, 2007 20:22

Vi har i flere kvelder/ netter over lengre tid hørt en fugl rett oppe i skogen her. Tenkte at det måtte vel vere en ugle el. siden den gir lyd ifra seg når det er mørkt. Hørte den for en halvtime siden :jump: og slo opp i fugleboka, men skjønner ikke disse lyd forklaringene :x , men på nettet finner man litt av hvert!!

http://www.fuglar.no/galleri/lyder.php

Ifølge denne sida er fuglen oppi skogen her ei kattugle (hvis jeg ikke tar helt feil da :oops: ) Synes denne sida var såpass bra at jeg ville dele den med dere :)

Ons Okt 31, 2007 20:55

Takk for tips, denne sida var jo kjempeinteressant! Moro å sitte å høre på de ulike artene, kjenne igjen noen og bli overrasket over noen :D .

Heldiggrisen som har ei kattugle i nabolaget da :star:

Ons Okt 31, 2007 21:25

Takk for flott link.
Har lagt den inn på favoritter etter høylytt påtrykk fra pusen Frøya. :lol: :lol:

Gjett om hun våknet fra dvalen. :?
Værhårene dirrer. :lol: :lol:

Ons Okt 31, 2007 22:07

Tusen takk, den var kjempeflott. :D

Ons Okt 31, 2007 22:39

Denne var kul, jeg har lett etter en sånn! Kjekt å få vite om man gjetter riktig. :) (Jeg har imponert gubben ved å høre kjøttmeis når vi har kjørt forbi den... Men det er kun kjøttmeis jeg kan, egentlig.)

Tor Nov 01, 2007 19:07

Det er moro med fugler. Har fuglebrett strategisk plassert sånn at jeg kan se på fuglene mens jeg vasker opp. Oppvaksen blir mye morsommere på den måten hehe ;)
Med denne sia kan jeg kanskje finne ut om det er løvmeis eller granmeis som er på fuglebrettet. Synes det er vanskelig å se forskjell på dem i fugleboka

Ja det er spennende med kattugla. Har akkurat snikra fuglekasse til perleugle og kanskje det går an å snikre kasse til kattugla og?

Tor Nov 01, 2007 20:30

Jeg lengtet litt etter sommer, så da hørte jeg litt på storlomen.. Fin side! :star:

Tor Nov 01, 2007 21:16

TUSEN TAKK for link :D er så masse fugler hoss oss ,denne var topp

Søn Des 02, 2007 23:51

For dem som er intressert i å lære seg systematisk fuglesang annbefalles cden sangfugler. Hver art har to spor og en for forklart hva en bør legge merke til i sangen. Start allerede treningen i mars måne, med de vansligste artene som meiser og troster... Etterhvert som trekkfuglene vender tilbake blir det stadig mer liv i skogen, så viktig å starte så tidlig så mulig, slik at en er i stand til å skille de ulike artene... Fuglehobbyen blir en helt annen om en lærer seg artene sin sang
http://www.naturogfritid.no/default.asp ... Sangfugler

Jeg tar studiet Fuglekjennskap ved Høyskolen i Nord Trøndelag. Meget lærerikt, det er laget treningsoppgaver som er åpene for alle,
bilde og lydoppgaver. Det er abslutt mulighet å bedre fuglekunnskapene sine, selv om en er nybegynner. Hver oppgave er åpen i fem min, på bildeoppgavene kan en derfor bruke fugleboka til hjelp og legge merke til hva som kjennetegner de ulike artene. Start på nivå 0!
http://www.hint.no/fuglekjennskap/trening.php
Skriv et svar