Fuglevennlige trær

Nyttige og koselige dyr i hus og hage.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Re: Fuglevennlige trær

Innlegg orm Tor Okt 13, 2016 22:51

Ser denne kan gå til H6. Tenkte da den kunne greie seg utenfor gjerdet mot nord. Nå er det toetasjes hus rett over gata. De tar vel litt av for trekken, men skal den holde seg
på meteren lenge, blir den i minste laget. 1 1/2 m kunne greie seg. Det er blitt vel mye høyt utenfor der og det skygger for bedet innenfor. Hadde vært kjekt med litt høstfarger. Ser det er 50 -70% avslag hos Skajem i helga, men spørs om vi rekker å ruske opp utenfor og få ned noe før vi drar sydover. Kunne jo kanskje gravd den ned et annet sted så lenge.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Vigdis Fre Okt 14, 2016 9:28

Nienna skrev:Kjempefin, Vigdis :) Jeg har den samme, og rødfargen på blomstene kan godt assosieres med en viss mann :lol: Men dessverre er min utgave bare for en smådjevel å regne. Den har nesten ikke vokst noe på fem år. Litt skyldes nok at jeg har flyttet den minst tre ganger fordi den ikke ser ut til å like seg noen steder. Jeg har også en Azalea med hvite blomster som også lider av mistrivsel. Mulig det er jorden, eller for mye vind.
Uansett, din var nydelig i høstdrakt, og så kan du bare glede deg til blomstringen :D

Har du andre rhododendron som vokser mer i høyden? Eller er det bare azalea som ikke tåler vinden så godt?
Brukerens avatar
Vigdis
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Nienna Fre Okt 14, 2016 19:55

De vanlige vintergrønne rhododendronene trives. Så jeg vet ikke hva det er med Azaleaene her :? Men jeg gir ikke opp :D Kanskje er det skikkelig god kompostjord de vil ha? Må visst lese meg litt opp på Azalea. De er jo så nydelige. Og der de trives kan de jo bli riktig så store :)
Nienna
Hagegal
Hagegal

Innlegg Vigdis Lør Okt 15, 2016 11:32

Jeg har mange herdige og "sikre" vekster, så det er gøy å teste litt! Flott med så fyldige tilbakemeldinger, Nienna.
Brukerens avatar
Vigdis
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Forrige

Gå til Dyra våre

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest