Ja, hvordan lage en Paper potter selv?
Noen som har en lur løsning på lager? Jeg ønsker ikke å kjøpe, hvis man kan finne på noe med f.eks. flasker selv (ikke gjerrig - bare miljøbevisst).
Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose
Pulsatilla skrev:Jeg har gjort investeringen i en slik pottemaker og syntes det var verdt det. Hadde jeg hatt noen gode venner eller slektninger som trivdes med treskjæring hadde jeg kanskje fått dem til å lage en til meg. Men jeg tilstår, jeg er nok litt jålete- lever i troen på at alle oppgaver blir morsommere og bedre bare jeg har fint utstyr...
Pulsatilla skrev:Kanskje man kan bruke en dorull- eller tørkerull-hylse, men jeg klarer ikke helt å se for meg hva man skal "stampe" den ned i for å fiksere papiret.
Metoden din kan nok fungere ganske bra, men pottene blir jo vesentlig større enn de blir med potteren (de blir ca 4 cm i diameter og 6-7 cm høye) For å få papiret av flaska igjen, så prøv å surre det ganske løst.
Jeg har gjort investeringen i en slik pottemaker og syntes det var verdt det. Hadde jeg hatt noen gode venner eller slektninger som trivdes med treskjæring hadde jeg kanskje fått dem til å lage en til meg. Men jeg tilstår, jeg er nok litt jålete- lever i troen på at alle oppgaver blir morsommere og bedre bare jeg har fint utstyr...
calypso skrev:Slik jeg leser innlegget ditt, så ser det ut som du har en slik potmaker, kan du fortelle litt mer om erfaringene dine, og hvor mye du faktisk bruker den? Prisen er jo ikke avskrekkende, men min ble bare brukt en gang før jeg ga den bort, for meg fungerte disse engangspottene dårlig
magnolia skrev:Min erfaring med doruller og eggkartonger er at de ikke tåler å stå på undervanningsmatte, dorullene går opp i limingen og blir til en strimmel og eggkartongene går i oppløsning. Det ville nok blitt det samme med avispapirpotter, tror jeg. Hvordan gjør dere det for å få dem til å holde sammen helt til utplantingen?
nalle skrev:smg* skrev:
Hadde jeg ikke kjøpt meg et par brett med root-trainers ...
Hvor kjøpte du root-trainers? Norge?
Gå til Store og små ting vi lager
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester