Snekring av roseportal type solid

-til nytte og hygge i hagen.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Innlegg oyhovoft Tir Mar 04, 2008 13:12

CamillaR skrev:Morro at vi hadde klart og lage en rosebue du likte også Øyvind. Rosebue for en ikke rosebue likende rose elsker. ;)

Du aner ikke hvilken prestasjon det er ;)
Øyvind H O

I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. (Kurt Cobain 1967-94)
Brukerens avatar
oyhovoft
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Anne på Moseplassen Tir Mar 04, 2008 15:21

Gunn-Torill skrev:Takk for innspel, CamillaR! :D Det er noko slikt eg kunne tenkje meg. Det eg har sett litt på er om ein burde ha nokre horisontale tverrliggarar på kvar side for å hjelpe rosene til å klatre oppover? No er det berre to bærande støtter på kvar side?

Dersom denne rosebuen skal stå et offentlig sted så ville jeg ha unngåt horisontale tverrliggere da de blir grusomt fristende å klatre i for barn og unge... Man kan jo lage noe i wire som en ikke kan klatre på men som hjelper rosen da, ellers så går det vel ved å binde opp, men det krever vel litt mer oppfølging.
Anne. (Jeg brukte tidligere navnet Markblomst).

Min hageblogg Moseplassen Norske hageblogger (hagedagbøker) samlet på en plass Hageblogger.no
Instagramprofil
Brukerens avatar
Anne på Moseplassen
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Gunn-Torill Tir Mar 04, 2008 15:32

markblomst skrev:Dersom denne rosebuen skal stå et offentlig sted så ville jeg ha unngåt horisontale tverrliggere da de blir grusomt fristende å klatre i for barn og unge... Man kan jo lage noe i wire som en ikke kan klatre på men som hjelper rosen da, ellers så går det vel ved å binde opp, men det krever vel litt mer oppfølging.

Klart du har eit poeng her. Kanskje den grøne plastnettingen eg nemnde tidlegare i tråden er smartare i såmåte? :)
GT

"Den som elskar ein hage har framleis sitt Eden i behald, varige gleder, planter og helsebringande vekstar som modnast."
A.B. Alcott
Svært skravlete bruker

Innlegg miamaria Ons Jul 09, 2008 19:30

Er det ikke flere som har snekret rosebue? Jeg tror jeg har fått gubben sånn passelig på trua, men jeg skulle gjerne sett flere varianter før jeg legger inn "bestilling". :lol:
Brukerens avatar
miamaria
Hagegal
Hagegal

Innlegg sverre Ons Jul 09, 2008 20:06

Jauda, eg har ein stor ein.... Den ble eg ferdig med for berre ein månad siden.
Jeg har laget roseportalen med le vegger og Blomsterbed, så det er ikke bare en portal, men eit heilt byggverk

Sjå i hage albumet fra 2008 så får du kansje nokon ideer. Jeg skal prøve og sjå om eg ikke har fleir bilete av byggverket, om ikke skal jeg ut og ta noen imorgen den dag :)

(og det med at den er fristanes og klatre i er helt sant, men etterhvert så vil de stikke seg om de prøver :evil: så da er vell det problemet løst)
Brukerens avatar
sverre
Har snakketøyet iorden, ja
Har snakketøyet iorden, ja

Forrige

Gå til Store og små ting vi lager

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest