Skift til PC-stil
-til nytte og hygge i hagen.
Skriv et svar

Hagefigur

Man Mar 06, 2017 16:52

hagehuldra.jpg
Hagehulder
Jeg elsker å være kreativ i hagen. Denne dama har min datter og jeg laget sammen. Vi har modellert den i en formbar betong. Veldig moro å holde på med.

Re: Hagefigur

Man Mar 06, 2017 17:00

Jøss, nå ble jeg imponert. :kiss: Hva blander dere inn i betongen? Lager dere et skjelett i armeringsjern først?

Man Mar 06, 2017 17:48

Oj, den var superfin! Så flinke dere er :jump: :jump: :jump:

Man Mar 06, 2017 21:36

Kjempefin :tilber: Har du noe navn på den formbare betongen?

Man Mar 06, 2017 22:32

Kjempefin :) Flinke dere har vært.

Man Mar 06, 2017 22:48

Ja det er Makemake dekorasjonsbetong. Det er et pulver som blandes med vann. Og når den er ferdigblandet er den som leire å jobbe med. Den er mye sterkere enn vanlig betong. Kan brukes over og under vann. Det er slik de f.eks bruker i dyrehager når de lager falske klipper ol. Kan også brukes i akvarium,hagedammer. Et superspennende materiell å jobbe med.

Tir Mar 07, 2017 18:35

MeretheF skrev:Ja det er Makemake dekorasjonsbetong. Det er et pulver som blandes med vann. Og når den er ferdigblandet er den som leire å jobbe med. Den er mye sterkere enn vanlig betong. Kan brukes over og under vann. Det er slik de f.eks bruker i dyrehager når de lager falske klipper ol. Kan også brukes i akvarium,hagedammer. Et superspennende materiell å jobbe med.

Høres fantastisk ut. Akkurat det jeg trenger til noen ideer jeg sysler med :)

Tir Mar 07, 2017 18:44

Kjempestilig. Leste litt på hjemmesiden til Dekorbetong, og slik jeg forstod det finnes forskjellige typer av denne betongen, alt etter som hvor den skal brukes. Hvilken type brukte dere? Det stod ikke noe om priser og hvilke mengder det selges i. Er det f.eks. 20 kg sekker, eller??

Tir Mar 07, 2017 20:52

Solveig skrev:Kjempestilig. Leste litt på hjemmesiden til Dekorbetong, og slik jeg forstod det finnes forskjellige typer av denne betongen, alt etter som hvor den skal brukes. Hvilken type brukte dere? Det stod ikke noe om priser og hvilke mengder det selges i. Er det f.eks. 20 kg sekker, eller??

Dette er Makemake sin dekorasjonsbetong og den selges i 18 kg sekker. Det er 3 forhandlere av den i Norge. Søk opp makemake danmark så finner du disse. :)

Fre Aug 25, 2017 2:47

Woow, denne damen er så vakker og elegant, du datter og deg selv er så kreative, takk for at du deler, ha en fin uke
Skriv et svar