Skift til PC-stil
Vann i hagen og alle gleder og sorger omkring dette.
Skriv et svar

Dammen min

Man Okt 28, 2013 19:58

Tenkte at det sikkert er mange fine dammer rundt omkring hos de hagegale :D Vil derfor vise litt av dammen min. Og så håper jeg at det blir mange inspirerende bilder i denne tråden :)
Bilde

Re: Dammen min

Tir Okt 29, 2013 9:31

Jeg har ingen dam, men vil gjerne se mer av dammen din ;) . Har du flere bilder av den eller større bilder? (er det 2 dammer som ligger tett sammen? )

Tir Okt 29, 2013 11:06

Ser kanonfin ut. Gleder meg til å se flere bilder av dammer.

Tir Okt 29, 2013 14:34

Bilde

Bilde

Dammen min er langt fra perfekt, men den gir lyd og masse kos i hagen :D
Her bor også fiskene fra Raells hage :klem:

Tir Okt 29, 2013 17:40

Solveig skrev:Jeg har ingen dam, men vil gjerne se mer av dammen din ;) . Har du flere bilder av den eller større bilder? (er det 2 dammer som ligger tett sammen? )

Ja, det er to dammer som ligger tett i tett :) Vi lot det stå igjen en "bro", og la damduken over det hele. Har også noen mindre dammer andre steder i hagen. Det kommer nok flere bilder når jeg bare får litt orden og oversikt over det jeg har av hagebilder. Inspirerende nå som det er blitt så enkelt å legge ut bilder :)

Tir Okt 29, 2013 20:39

Jeg får helt Italiafølelse av dammen(e) dine, plassert på kanten av verden, Nienna :-)

Tor Okt 31, 2013 23:28

Her er noen bilder av dammen min. Jeg grov den ut for hånd for ni år siden, la gamle tepper og pledd i bunnen for at damduken ikke skulle bli skadet av eventuelle skarpe stener eller røttter som måtte arbeide seg opp fra grunnen. Den er ikke mer enn 30 cm på det dypeste, så jeg trenger ikke å forholde meg til sikkerhetsforskrifter. Så snart plenen rundt er raket i mai en gang slipper jeg gullfiskene mine ut i friheten og gleder meg over livet i og rundt dammen helt til frosten kommer i september/oktober. :)
(Jeg får ikke til å redigere bildene, så de kommer litt hulter til bulter, og absolutt ikke kronologisk, som du ser :? :D )

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fre Nov 01, 2013 10:36

Fantastiske dammer dere har! Primulas siste er litt forvirrende - er hunden og skilpadden levende eller hageskulpturer? ;)

Fre Nov 01, 2013 11:48

magnolia skrev:Fantastiske dammer dere har! Primulas siste er litt forvirrende - er hunden og skilpadden levende eller hageskulpturer? ;)

Ja, nå kan du lure! :D
Kajsa, som er hunden, traver rundt dammen for å følge med gullfiskene som jeg akkurat har sluppet ut. Det kan se ut som om skilpadden forsøker å komme seg unna, men det klarte den ikke, naturlig nok, kanskje.... ;)

Lør Nov 02, 2013 0:20

Utrolig flott dam, Primula. Bildet av gullfiskene var bare nydelig :star: Hadde det vært med i konkurransen hadde jeg stemt på det :) Virkelig kjekt å se bilder av andres dammer. Jeg kan ikke tenke meg hagen uten vannspeil. Litt arbeid er det jo, men jeg har heldigvis en mann som ser det som sin oppgave å holde dammene fri for løv :) Jeg har fire dammer, og lurer på om jeg kan få plass til en til :lol:

Tir Nov 05, 2013 20:34

Så flotte dammer dåke har. Har ein liten dam med ei vannplante som har kome med nokre blomster kvart år. :D

Søn Mai 29, 2016 6:47

Hvor har du fått tak i den flotte "tissegutten"? Er på jakt etter noe lignende.

Søn Mai 29, 2016 11:06

Så hyggelig og veldig inspirerende å se de fine dammene!

Ons Jun 01, 2016 10:19

Hjelp, nå kjenner jeg at jeg må ha dam :wow:
Jeg får lese meg litt opp på plassering og slikt for nå ble jeg rent forelska i de fine dammene deres! :tilber:

Ons Jun 01, 2016 22:10

Kjempeflotte dambilder! Det er noe eget med vann i hagen.

Ons Jun 01, 2016 22:23

Vittig, eg holder på å lage dam og funderte på om eg skulle lage ein damtråd.

Eg hadde store ambisjoner, men har gått over til ein liten formstøpt balje. Baljen ankom i går og i dag begynte igjengravinga. Får hjelp av traktor i morgen, gler meg til å bli ferdig :jump:

Bilde
Skriv et svar