Drivhus fra Netthandel

Mykje lys og mykje varme.
Om drivhus og plantene vi har der.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Re: Drivhus fra Netthandel

Innlegg petruska Fre Apr 06, 2012 11:29

Jag tror at jeg dropper det i dag og, mens jeg var i ferd med å ta frem det jeg trenger kom det regn og kjempevindkast igjen :cry: Blir passe frustrert her etterhvert.. Har masse planter som skal i drivhuset snart, mens drivhuset er fortsatt i smådeler!
petruska
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Innlegg Alikraft Man Apr 09, 2012 6:52

Jeg kjøpte et slikt drivhus fra netthandelen i fjor, monterte det (ikke på 30 min, men på 15 timer). Og fikk vel bekreftet regelen om at en får det som en betaler for. Skruer av elendig stålkvalitet, som rustvannet rant fra etter bare noen dager, det er bare håpløst. Som grønnskolling på drivhus, og gikk jeg fem på. Hadde det bare stått et hint om dette, så hadde jeg selvsagt lagt inn de hundrelappene som skulle til å få de i syrefast. Men åkke som, puslespillet gikk opp. Jeg bor på regnfulle vestlandet, og lurte på om ikke de hadde noe smart å tette de store hullene som var i alle vinkler på taket. Både i møne og i andre hjørner de vinklerette profilene møttes, så ble det store hull, men nei.. en telefon til Netthandelen bekreftet misstanken om at "det skulle være slik". Men en tørr høstdag så ordna jeg biffen med Gaffatape, slik at nå fremstår det nye flotte drivhuset som om de har vært i slagsmål.. brune tårerenner over alt, og tapet både her og der. Men.. inni er det blitt vår, med masse planter på gang.

ps/har også modifiser det med to ekstra "dragere" i syrefast vinkeljern på hver side på innsiden under takplatene. Litt for mye snø kom litt for fort på i vinter, slik at hele taket hold på å gi seg. I tillegg ble huset litt stivere.
Alikraft

Innlegg petruska Ons Apr 11, 2012 19:17

2012_apr_Drivhus.jpg
Her er et bilde så langt :-)
2012_apr_Drivhus.jpg (44.96 KiB) Vist 1260 ganger

Vi har klart det! Jippi! Bare noen plater til så er den ferdig, men står stødig og fint, skrudd fast i sokkelen, virker til og med ganske solid!
petruska

Innlegg SMS73 Fre Apr 13, 2012 22:11

Kjøpte den mindre varianten, for terrassen. Kom idag, håper den er enkel å sette opp. :gira:
SMS73

Innlegg Tigertina Fre Apr 13, 2012 23:25

Samme her, satt det opp på egenhånd, brukte vel halvannen time men ;) Var overraskende enkelt!
"An addiction to gardening is not all bad when you consider all the other choices in life" - Cora Lea-Bell.
http://hagenpafjellberg.blogspot.com/
Brukerens avatar
Tigertina
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg SMS73 Søn Apr 15, 2012 8:36

Ja, satte den opp i går natt. Tok ikke altfor lang tid, men det er endel innebygde svakheter. Man har skruer som sitter rett ved hverandre, gjør det umulig å skru. Eller neste ihvertfall :) Men nå er vi lovet regn, regn og litt mer regn fremover, så det blir vel mindre pusling i Hagen på en stund.
SMS73

Innlegg nagell Fre Apr 20, 2012 20:59

Så flinke dere har vært. :D
Gled dere, drivhus er morsomt.
nagell
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg solano8 Fre Mai 11, 2012 0:28

Jeg har et slikt "Netthandelen 9m2" drivhus stående innepakket i garasjen. Har ikke turt å montere det ennå. Jeg var veldig fornøyd med prisen, dog noe skeptisk til kvaliteten, men det ser ut til at flere av dere er tilfreds! Da må jeg vel også jeg gi det en sjanse...

TIl dere som har tatt dette i bruk:
1. Jeg vurderer å sette opp en liten bod mot endeveggen av drivhuset. Ideelt sett ville jeg da ha en dør mellom bod og drivhus slik at boden kan fungere som ekstra lager ++. Noen formening om dette lett lar seg gjøre uten at det går ut over konstruksjon/stabilitet på selve drivhuset?

2. Det er nevnt tidligere at skruene ikke er syrefaste, men ruster og lager skjemmende renninger. Betyr det at jeg like gjerne kan sette meg ned med delelista (monteringsanvisningen) og handle inn tilsvarende i syrefast av bolter, muttere og skruer?
solano8

Innlegg sealte Fre Mai 11, 2012 10:39

Med mindre du er sikker på at begge er montert frostfritt ville jeg ikke montert de fast til et annet bygg,hvis det skulle bli tele hiv på 1 av bygga kan det føre til skader på drivhuset.Jeg ville da montert de 5-10 cm if fra og laget pakning mellom byggene.

Kina skruene er det bare og bytte ut,elendig kvalitet både på bruddstyrke og rust
sealte

Innlegg Faltrion Lør Mai 26, 2012 20:33

jeg har og kjøpt det 9m2 drivhuset fra netthandelen, og hadde og problem med #7 som var felprodusert (og #16, da de har samme profil)

MEN je ghadde ingen problemer å få disse delene sendt til meg fra netthandelen, men det gjelder å mase på dem :-) for de glemmer bort en :-)

i alle fall, fikk det ganske tidig i år, men la det ligge frem til begynnelsen av mai, ettersom det er vanskelig å få på plass med graving når marken er fryst .-)

oppdaga ganske tidelig at del #7 var feil produsert, så la inn en sak hos dem og etter ca 2 uker så hadde jeg fire nye del #7 å prøve på å bygge dette uten korrekt produksjon er dumt, om man ikke er litt mer hendig enn vad jeg er :-)
så under helgen etter 17:e mai så fikke jeg endelig delene, og begynte bygge opp det, og med hjelp fra pappaen min :-) så var den ferdig bygd i løpet av dagen. dog med samme feil på #16 som på #7, men det var ikke like kritisk, da det kunde stabiliseres på andre måter.

La inn en ny sak hos netthandelen, og de skulle sende meg nye del #16, de fikk jeg igår... så idag har jeg spendert ett par timer på å ta ned deler av drivhuset og bygget opp det igjen .-)

skal trolig litt senere i år ta å grave opp rundt hjørnene og sementere fast "jordspidden" eller vad man nu kan kalle dem.. sånn att den ikke flyr ivei når det blåser mye..

Om det ikke var så billig, så vet jeg ikke om jeg skulle rekommandere eller kjøpe igjen, men på grunn av priset, så kan det hende det blir en til :-)

og montering anvisningen, kan man nesten kaste, den er verdiløs..

sen at det "automatiske" åpnings systemet ikke alls er anpasset drivuhset er ju helt galt, at man skall behøve drille i aluminiums profilene er ju galt.. de burde ha ordnet dette fra "fabrikken"

nåja, det var veldigt billig...
Der det finnes hage, der finnes det håp
Brukerens avatar
Faltrion

Innlegg Tonevalm Søn Jun 10, 2012 13:58

Ser her at flere har kjøpt drivhus fra natthandelen også jeg. Hadde ikke noen problemer med monteringen, men det skal sies at bruksanvisningen ble studert av to stk og det tok langt mer enn 30 minutter ;)
Vi hadde også en del mangler på vårt og klaget og fikk da halve prisen igjen. Vi støpte sokkelen fast i betongblokker (med hull i midten) og det har stått stødig i hele vinter med alle stormene som har vært her nord. Vinduene ble dårlig tilpasset og har dårlig festeanordning så de har jeg hatt knytt fast i vinter.
Ps! Jeg har brukt enormt med silikon for å få det helt sikkert, var redd for at vindusplatene skulle fyke avgårde. Om disse blir ødelagt blir det en utfordring for å få skiftet.
Tonevalm

Innlegg Et puslespill Tor Mar 21, 2013 12:37

Jeg vurderer også å kjøpe meg et slik drivhus.
Hvordan er kvaliteten på disse drivhusene. Og hvor mye kom prisen på med frakt osv.
En hage trenger mye vann - Det meste i form av svette.
http://etpuslespill.blogspot.com/
Brukerens avatar
Et puslespill

Innlegg Helene Ons Mar 27, 2013 14:10

Jeg har også dette drivhuset. Festet alle plater med silikon, det har holdt helt fint i vinter, selv på en vindutsatt plass, så jeg er ganske fornøyd.
Men jeg har et stort problem;
Nå som solen har kommet og plantene er flyttet ut, skulle jeg gjerne montert de automatiske lukeåpnerne! Men det lar seg rett og slett ikke gjøre!!
Kan noen gi meg et tips? Det er jo solgt utallige av disse drivhusene, med åpnere...
Hjelp meg før det koker over, både i drivhuset og i heimen!
Helene, Stavern, H2
"Norges Smilehull" (sitat: Herman Wildenvey),
Brukerens avatar
Helene
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Helene Ons Mar 27, 2013 14:13

Det var billig. Kom på ca 4.500,- inkl frakt. (9,2 kvm). Vi har montert det på en platting av impregnerte materialer og skrudd det godt fast. Brukte også mye silikon under monteringen slik at det er helt tett.
Helene, Stavern, H2
"Norges Smilehull" (sitat: Herman Wildenvey),
Brukerens avatar
Helene
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Et puslespill Tor Mar 28, 2013 18:45

Jeg har vunnet det på 4,5 kvm, men nå ser jeg de også har på 9 kvm. Sukk.. Angrer selvfølgelig.
Hadde jeg bare kunnet overtalt mannen til at vi trenger to drivhus. :dream:
En hage trenger mye vann - Det meste i form av svette.
http://etpuslespill.blogspot.com/
Brukerens avatar
Et puslespill

Innlegg timanna Tor Mar 28, 2013 23:50

Det blir nok ikke så vanskelig! Et drivhus blir altfor lite, nesten uansett hvor stort det er :)
Så når ditt er bare 4,5 blir det for lite før du får sukk for deg, og da må du ha et til! :D
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

ForrigeNeste

Gå til Drivhus

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester