Veggdrivhus

Mykje lys og mykje varme.
Om drivhus og plantene vi har der.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Veggdrivhus

Innlegg Kjeppen Søn Apr 02, 2017 18:56

Hei!

Nå som småbarnstilværelsen sakte men sikkert har begynt å slippe kvelertaket, så har jeg tenkt å få gjort noe ute, og i år tenkte jeg å lage et enkelt veggdrivhus stående på verandaen. I drivhuset tenkte jeg å ha tomater.

Men hva skal jeg bruke for å lage det? Glass er i utgangspunktet utelukket, da jeg ikke ønsker å bruke mye penger på det, og jeg ikke har noen gamle vinduer slengende. Fiberduk, bobleplast eller vanlig plast? Kommer det feks nok sol igjennom bobleplasten til at tomatplantene kan kose seg? Fordelen med fiberduk er vel at vann kommer gjennom, men blir det ikke kaldt?

Vi bor forøvrig utenfor Bergen.
Kjeppen
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Re: Veggdrivhus

Innlegg Caveman1990 Man Apr 03, 2017 9:13

Denne kan vel kanskje lages litt estetisk penere, men virker ikke som mye skal til :)
https://tv.nrk.no/serie/hagen/FVOK06000184/26-02-1985
Caveman1990

Re: Veggdrivhus

Innlegg calypso Man Apr 03, 2017 9:45

Fiberduk er nok best for tomater, den gir nok lufting, slik at plantene ikke blir kokt. Bobleplast slipper inn merenn nok lys, det blir varmere enn med duk, men du må ha luftemuligheter. Bobleplast tåler vind mye bedre enn bygningsplast.
Både plast og duk må forsterkes der du stifter den fast. En tøyremse går fint. Slike nylonremser som brukes til å pakke paller med er helt supert, og det får du gratis overalt pallevarer blir pakket ut.
Ståle
Brukerens avatar
calypso
Hagegal
Hagegal

Gå til Drivhus

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest