Rot i hagen

Bildet og ideen om en hage - hvordan få det til?

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Rot i hagen

Innlegg Hagekaos Tir Mai 29, 2018 14:31

Altså. Jeg synes det er vanskelig nok å finne gode løsninger for at ikke alt skal flyte inne, men hvordan i alle dager gjør man det ute i hagen? Jeg synes det konstant er rot overalt, for jeg driver jo med ting hele tiden.. :?

Hvordan løser dere rot og orden i hagen? Ugress som lukes, kvister som klippes, pottene etter planter som tas ut og settes i bed, merkelapper, poser med jord og sand og gjødsel, sakser og utstyr, har alt sin faste plass?

Vi har foreløpig ikke kompost, etter at den åpne bingen viste seg å være tidenes snegleklekkeri, så da må vi kjøre alt på dynga. Og vi har ingen søppelkasse til plast ute, men det hadde vært lurt, for det er stadig merkelapper og planteteip og tomme jordsekker som blir liggende i hauger rundt omkring. Har dere søppelkasse ute? Skjønner at man kan gå inn i søpla med hver lille merkelapp altså, men det er jeg bare ikke så god på..

Så. Jeg lurer på om noen har tips til ordensopplegg som funker..? Tusen takk for hjelpen :D
Hagekaos
Har snakketøyet iorden, ja

Re: Rot i hagen

Innlegg calypso Tir Mai 29, 2018 16:35

Det meste av "hageplasten" skal i restavfallet, ikke i "plast", men dette varierer kanskje fra sted til sted?
Ståle
Brukerens avatar
calypso
Hagegal
Hagegal

Innlegg Hagekaos Tir Mai 29, 2018 18:21

Å, det visste jeg ikke. Pleier å vrenge jordposene og børste av den tørre jorda før jeg legger dem i plastavfallet. Det må vel være greit?
Hagekaos

Innlegg kirsitn Tir Mai 29, 2018 22:56

Hagekaos skrev:Å, det visste jeg ikke. Pleier å vrenge jordposene og børste av den tørre jorda før jeg legger dem i plastavfallet. Det må vel være greit?

Så lenge plasten er ren nok, så skal den i plastavfallsposen her i Oslo.
Kristin - Oslo - sone 2/3.
Brukerens avatar
kirsitn
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Form, farge og struktur

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest