*Line: Sundbyhagan i Eidsvoll. tlf: 99028830 eller PM for kontakt.
Over 1000 dagliljer, iris og andre stauder i en vilter blanding.
Facebookside:
Salg av forskjellige planter.
*Kari: Tlf 48 11 73 13. Bosted: Bærum /Akershus.
Min hage inneholder for deg meste stauder, jeg er en liten samler. Det gjør at det ikke alltid er et system i hagen. Planter settes ned der det er plass og plantes om etterhvert. Staudene er for det meste planter som tåler halvskygge og leirjord. Ellers har jeg noen roser, men ikke mange. En del av hagen er friområde /ugressområd som staudene eter jeg innover i. Dette er ingen perfekt hage, men det er ganske mange forskjellige planter her fordelt på flere blomsterbed. Hagen har også flere trær: bjørk, ask, hassel og furu.
*Villrose: Vettre i Asker. Sms til 48241795, eller PM. Hyggelig med hagebesøk! Skyggefull, men svært innholdsrik hage på 690 kvm. Blanding av Cottage Garden, naturhage og jungel. Skråninger og steinjord omgitt av skog. Roser, stauder og liljer.
Mer enn 100 sorter roser trives her; historiske buskroser, svære klatrere og alt mulig annet. Jobber spesielt med å finne ut hvilke stauder som passer sammen med roser.
Ikke noe for folk som liker rette kanter og full kontroll. Men noe for de som liker eksperimenter og rare sorter. Bloggen min: http://villrosesblog.blogspot.no
*Lisbeth: Maura Tlf 928 92 024 Jeg har staude-dilla og samler på my forskjellig. Jeg har en ganske typisk samlerhage, finner jeg en spennende staude så bare må jeg ha den, og da må jeg jo også finne en plass til den når jeg kommer hjem. De siste årene har jeg også begynt å så en del selv, og dermed blir det enda flere planter som trenger et sted å slå rot. I hagen er det derfor minimalt med gress, i stedet er det gangveier mellom beplantningene. Og stadig er det et prosjekt eller to på gang. Dette er slett ingen perfekt hage, kanskje heller litt rotete siden jeg er staudegal. Jeg synes selv hagen er finest på våren og forsommeren med mye Hepatica og Primula. En dam med bekk er kommet til og et lite drivhus til tomater. I barnehagen står det alltid en del små frøplanter og noen stauder som gis bort ev. selges.
*Vive Hage i Lillestrøm:
Jeg vil gjerne ha besøk i min lille hage. Hagen er under etablering (i år er det femte hagesesong for meg her) og jeg vil veldig gjerne ha innspill og ideer til hvordan jeg skal fortsette arbeidet med å lage struktur og soner i hagen.
Hagen er på rett over 500 kvadrat, inklusive et stort hus og en lang innkjørsel.
Jeg har mange ideer og er stadig på jakt etter å snylte på andre hageeieres gode ideer og planer. Mitt fokus er på å lage en grønn og frodig hage, fri for overdådig blomstring og mange farger. Har du lyst til å hjelpe meg med planlegging i sommer? Send en pm eller ta kontakt via telefon 924 24 666

*
Spesielle hagebutikker:
Gardenliving.no holder til på Holter.
Hesleberg som har et stort rose og clematisutvalg holder til på Vollen i Asker.