Hager du kan besøke i Rogaland:

Åpne hager og spennende frittstående hagebutikker som er verd et besøk

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Hager du kan besøke i Rogaland:

Innlegg MonaHv Lør Jan 18, 2014 13:11

*Nienna: Klepp. Mobilnr 47 39 15 44. Stor hage på over 2 mål med mange dammer og mye artige detaljer som egenlaget drivhus, selvsnekrede levegger og tak. Mange stooore trær så dette er en hage med god takfølelse, og Nienna dyrker så godt som rent økologisk og bruker mye kompost fra gjenvinningsstasjonen som gjødsel.

*MonaHN: Sirevåg. Mobilnr 41 27 06 13 Her hages det 200 meter fra havet, og det er nok salt og vind til at det legger noen begrensninger? Men jeg har lært hva som trives under disse forholdene og kan også ganske mye om formering av planter ved hjelp av liljeskjell, stiklinger, og frø så jeg kan nok tipse folk om hvordan de kan hage litt uten å måtte betale mye for det på nærmeste hagesenter? Jeg har importert over flere år og har en del iris, pioner og liljer. Velkomne skal folk være.

*Maiblomst: Stavanger. Mobilnr 91182479. Byhage i Stavanger. Mye roser, geranium og liljer. Maiblomst er glad i å dyrke frem ting fra frø og selvsådde Heauchera fra henne har funnet vei inn i mange hagegalne hager.

*Solblomen: Tananger. Mobilnummer: 97509975. Hagen min er ca 800 kvm og ligger i et eldre enebolig-område. Er fremdeles i startgropa av å etablere hagen på nytt etter at mesteparten ble gravd opp ifbm ny drenering for 5 år siden. Så plen er fremdeles det som dominerer.. Av planter har jeg alt mulig, sår mye sommerblomster hvert år for å fylle tomrom i nye bed. Har drivhus og en liten kjøkkenhage. Hagens blikkfang er når rosehagtornen på 6 m blomstrer i juni.

*Naahma: Sandnes. Mobilnummer 45 27 73 20 . Foreløpig er hagen fortsatt nokså enkel, ikke så mye fancy her enda, men drømmer er det nok av! Jeg kan ta imot om lista ikke legges alt for høyt ;) og så er det jo så koselig med hagegalne på kaffebesøk

Spennende utsalgssteder og happenings:
Årlig Hagedag i Egersund 24 mai i 2014.
Sørvestplanter holder til i Egersund. Spennende utvalg i woodlandplanter.
Jeg er lykkeligst når jeg har jord under neglene og fregner på nesa...
Brukerens avatar
MonaHv
Turbobruker
Turbobruker

Re: Hager du kan besøke i Rogaland:

Innlegg MonaHv Søn Jun 08, 2014 10:34

Vel hagen er klar så det er bare å komme ;) Jeg orker ikke å luke idag og trenger en unnskyldning til å la være...
Jeg er lykkeligst når jeg har jord under neglene og fregner på nesa...
Brukerens avatar
MonaHv
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Hager åpne for besøk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest