Hager du kan besøke i Hordaland

Åpne hager og spennende frittstående hagebutikker som er verd et besøk

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Hager du kan besøke i Hordaland

Innlegg Line Ons Apr 23, 2014 8:30

*Nefertiti:
enordhe@online.no
Sotra, tre mil vest for Bergen

Det er en liten, uferdig hage jeg har, i landlige omgivelser. Noen ganger roter jeg fælt, mens andre ganger er her helt striglet. Drømmen er at jeg en gang i fremtiden skal ha blomstring fra tidlig vår til sen høst. Jeg ønsker meg frodighet og masse blomster, men som den forsiktige personligheten jeg er, så får jeg det ikke helt til.
Og noe mål om at hagen skal bli "ferdig" har jeg egentlig heller ikke. Jeg ønsker at den skal være et tidsfordriv, en utfordring og et sted å slappe av.
Mannen i huset er like glad i å være i hagen som jeg er. Han har laget noen kjempefine murer og opparbeidet en flott plen.

*Homer_66: Bergen. Tlf 93002724.

*Maritfri: "På en hylle, med fjellet i ryggen og havet for våre føtter dyrker vi hagelivets gleder med stor iver og inderlighet. Ekte kjærlighet. Livslang. Vi dyrker planter og trær ut fra følelser. Vi sirkler våre interesser rundt hagens akse og gleder oss over (nesten) alle dens innvånere, stort og smått. Høyt og lavt. Fugler og innsekter. Himmel og hav. Og så dykker vi ned, stuper inn og sniker oss tett på med og uten kamera."
Sånn presenterer vi oss på egen blogg, og synes i grunnen dette beskriver virkeligheten ganske presist. Ønsker du å se nærmere på hva vi beskjeftiger oss med i hagen? Ja så anbefaler jeg egentlig at du kikker innom bloggen for der finner du bilder og beskrivelser av hagesesongen. Her på Vestlandet varer den vel jevnt over hele året :)
Hagen ligger et steinkast unna sjøen. Man tager en stein og slipper den ned, sånn ca. 35 meter… Vi er hektet på tidligblomstrende blomsterløk, spennende trær og busker og vi er alltid åpen for nye diller! I hagen har vi stort sett noe som blomstrer gjennom hele året.
Vi synes det er veldig hyggelig med hagebesøk. Så langt har gjestene stort sett vært medlemmer i det lokale hagelaget eller gjester fra andre steder i landet.
Neida, hagen er ikke striglet til en hver tid. Tvert i mot så bruker jeg ofte like mye tid til å nyte som å yte. Dette er en hage under oppbygging og vi liker å tenke at vi har en tomt med stort potensiale. Og det skal sies. Vi er utrolig glad i hagen vår!
Om du er interessert i å stikke innom kan du enten sende meg en pm her på Hagegal eller du kan legge igjen en beskjed på bloggen min så vil jeg ta kontakt tilbake. Om jeg ikke svarer i løpet av en dag eller to så betyr det at jeg enten er syk og sengeliggende eller at jeg er på ferie :shock: :lol:
Jeg vil nok si at vi har en vårhage og at nettopp våren er en velegnet tid å gjeste Rantenhagen. Vi er en gjeng i Bergen som treffes med ujevne mellomrom og neste gang blir det nettopp, ja et vårtreff hos oss. Dette blir annonsert her på Hagegal når den tid kommer.

Du er hjertelig velkommen til oss :D

Hilsen Marit :)

*Roy og Lin sin hage.
400 kvadrat stor og mangfoldig hage som blomster fra mars til oktober....... Jeg tror det fleste her i bergen har vært en tur. men uansett hjertlig velkommen. tar kontakt.
Det mer sjelden staudene er, det gøyere jeg synes det er. men har litt krav at det skal blomstre lenge....
slettebakksvei 44, 5093 Bergen
Roy@wikholm.no
Brukerens avatar
Line
Turbobruker
Turbobruker

Re: Hager du kan besøke i Hordaland

Innlegg nefertiti Man Apr 28, 2014 13:25

Nefertiti - enordhe@online.no

Sotra, tre mil vest for Bergen

Det er en liten, uferdig hage jeg har, i landlige omgivelser. Noen ganger roter jeg fælt, mens andre ganger er her helt striglet. Drømmen er at jeg en gang i fremtiden skal ha blomstring fra tidlig vår til sen høst. Jeg ønsker meg frodighet og masse blomster, men som den forsiktige personligheten jeg er, så får jeg det ikke helt til.
Og noe mål om at hagen skal bli "ferdig" har jeg egentlig heller ikke. Jeg ønsker at den skal være et tidsfordriv, en utfordring og et sted å slappe av.
Mannen i huset er like glad i å være i hagen som jeg er. Han har laget noen kjempefine murer og opparbeidet en flott plen.
Brukerens avatar
nefertiti
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg RoyBergen Man Jun 30, 2014 21:28

Roy og Lin sin hage.

400 kvadrat stor og mangfoldig hage som blomster fra mars til oktober....... Jeg tror det fleste her i bergen har vært en tur. men uansett hjertlig velkommen. tar kontakt.
Det mer sjelden staudene er, det gøyere jeg synes det er. men har litt krav at det skal blomstre lenge....

slettebakksvei 44, 5093 Bergen
Roy@wikholm.no
Roy
RoyBergen
Har snakketøyet iorden, ja
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg Spirea Søn Mar 08, 2015 9:05

Hagen min ligger på Eidsvågneset. Det er ikke en ferdig hage, men work-in-progress. Jeg har blomstring fra februar til november og de flotteste periodene er foreløpig mai og august-oktober. Jeg kombinerer stauder med løker og sommerblomster. Send en PM eller legg igjen en melding på bloggen min om du har lyst til å komme innom og se, få en kaffekopp og hageprate litt.
[url="https://kjerringkraft.wordpress.com/"]Kjerringkraft, kraft kokt på kjerringbein.[/url]
Spirea
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Gå til Hager åpne for besøk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest