Hager du kan besøke i Oslo

Åpne hager og spennende frittstående hagebutikker som er verd et besøk

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Hager du kan besøke i Oslo

Innlegg Line Ons Apr 23, 2014 8:42

*Turi: Jeg har ingen blogg men det ligger en del bilder på tråden "Ny rekkehushage fra intet"
Jeg ønsker ikke å legge ut telefonnummer men hagegale kan sende meg en PM så svarer jeg på den. Min lille hageflekk befinner seg på Ammerud i Groruddalen i Oslo.
Vi flyttet inn i et helt nytt rekkehus sommeren 2013 og da var det ikke noe hage i det hele tatt, bare et ganske tynt lag billigjord oppå blåleire oppå stein brukt som fyllmasse. Før innflyttingen tegnet jeg en hageplan og begynte raskt med å få lagt uteplasser og stier av stein.Så gikk jeg løs på bed og plen.
Jeg bor i et enderekkehus og har i praksis to hager, en på gavlveggen og en bak huset. Disse to hagene er vel ikke større enn ca 50 m2 hver men det viser seg at det er plass til utrolig mye mer enn jeg trodde! Den ene hagen er 'prydhagen' og der har jeg mange roser, syriner og romantiske stauder (og kanskje verdens minste plen?). Jeg er veldig glad i blomster og engelsk cottage garden stil.
I den en andre hagen er det fokus på mat. Jeg har fått plass til fire pallekarmer hvor jeg sår grønnsaker og så har jeg bed med bærbusker og jordbær. Ja, og blomster der også, naturligvis.
Dette er min aller første hage og kunnskapen var på bunn og gleden på topp da jeg begynte. Nå har kunnskapsnivået økt men gleden er like stor! Dette er ingen fancy hage men det er en hage som viser at man kan få til 'hagefølelse' på liten plass og kort tid.
Brukerens avatar
Line
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Hager åpne for besøk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest