Hva er den beste måten å drepe snegler på ?

Sykdommer og skadedyr . Alt som kribler, kryper og gnager på feil steder.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Re: Hva er den beste måten å drepe snegler på ?

Innlegg Trine Fre Sep 04, 2009 18:48

Jeg har ingen samvittighetskvaler, eller mister matlysten av å klippe hodet av sneglene, heldigvis :evil: Det jeg har observert i det siste, når jeg er ute med saksa, er at det tyter en hvit guffe ut av sneglene jeg klipper. Kan ikke huske at denne gulhvite massen var i sneglene tidligere i år. Massen kan ligne på melke fra fisk. Er dette påbegynte egg? I så fall gir det meg friskt mot til å fortsette å klippe, for da tyder det jo på at de IKKE har lagt egg ennå og hvert eneste klipp sparer meg for noen hundre småsnegl neste år. :evil:
Trine i Stokke H2/3 Rotehage med "litt av alt". Det er alltid plass til en plante til ;-)
Brukerens avatar
Trine
Hagegal
Hagegal

Innlegg Hage starter Fre Sep 04, 2009 22:53

Leste ett sted av sneglene driver å "har seg" om dagen - og at de da ligger som Ying og Yang i en slags sirkel? Jeg er også lykkelig over hver og en jeg klipper i to og enda lykkeligere når jeg finner bittesmå samlet i tropper som går av med døden før de har klart og formere seg :evil:
Nei nå gjør jeg bare det jeg har lyst til om dagen :-)
Brukerens avatar
Hage starter
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg BenteBjo Lør Sep 05, 2009 20:59

Hage starter skrev:Leste ett sted av sneglene driver å "har seg" om dagen - og at de da ligger som Ying og Yang i en slags sirkel? Jeg er også lykkelig over hver og en jeg klipper i to og enda lykkeligere når jeg finner bittesmå samlet i tropper som går av med døden før de har klart og formere seg :evil:

Ja :) i dag fant eg eit par som skikkelig låg slik -med en klump slim mellom/oppå seg .Trøsten deres må vere at dei nok døde lykkelig :)
Aldri sett snegler slik- litt synd på de :?
Veien blir til mens vi går - hilsen Bente
Brukerens avatar
BenteBjo
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Hage starter Søn Sep 06, 2009 0:25

Synd på??? Dø lykkelige og uvitende + at du slipper en hel haug med barn i hagen neste år :lol:
Brukerens avatar
Hage starter
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg torunn Søn Sep 06, 2009 10:55

må bare spørre litt her igjen jeg altså. jeg har ikke sett voksne snegler av noen farge i min hage. men jeg har observert lange brune med og uten striper i naboens. 4 til 5 pr år. det er singel mellom hagene. jeg ser derimot sneglebabyer når jeg løfter steiner, og da skviser jeg dem tvert. jeg har ikke klippet dem før i år. den dagen trøndelag får en så omfattende snegleplage som jeg ser på tv av og til kommer jeg til å flytte i blokk i byen. jeg plages ikke av noen som helst av drapsmetodene på snegler, jeg syns de er heslige og kjenner ingen ting for dem bortsett fra vemmelse. jeg er alikevel ikke kaldere i sjelen enn at jeg elsker mine barn, kattene mine og menneskeheten og dyrene på jorda generelt. Problemet med snegler er vel at jeg ikke vet om det er feil snegletype. kanskje hadde disse gråbrune babyene blitt svarte norske snegler. men noen spiser hos meg også utover sommeren, så jeg dreper det jeg finner i ren hevn. har strødd ut ferramol mange ganger, men noen av babyene sklir elegant forbi de blå kornene. (da får det bli saks da) hjelper feramol egentlig?
Ivrig i ny skoghage!
Brukerens avatar
torunn
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg Hage starter Søn Sep 06, 2009 11:22

torunn skrev: den dagen trøndelag får en så omfattende snegleplage som jeg ser på tv av og til kommer jeg til å flytte i blokk i byen.
:lol: :lol:

Ferramol hjelper hos meg på småsnegler ihvertfall, jeg har sett noen av de ligger oppå jorden etterpå. Jeg synes likevel det er veldig dyrt å bruke på sikt - man kan jo ikke akkurat strø det i hele hagen sin :roll:
Brukerens avatar
Hage starter
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg torunn Søn Sep 06, 2009 13:23

Hage starter skrev:. Jeg synes likevel det er veldig dyrt å bruke på sikt - man kan jo ikke akkurat strø det i hele hagen sin :roll:

:lol: :lol: men det kan jeg...ikke fordi jeg er så rik, men fordi jeg har et frimerke av en hage. i hverfall på den delen av huset jeg holder på! og skal de komme inn fra den andre delen må de klatre over taket og det tar tid i sneglemodus!! :snegle:
Ivrig i ny skoghage!
Brukerens avatar
torunn

Innlegg torunn Søn Sep 06, 2009 13:26

:snegle: med fare for å bli oppfattet som en UTEN sjel her nå så skal jeg innrømme at jeg syns det er enklere å sakse over babyene enn voksne. de er så feite og lager lyd! i saksa. klippelyd altså, som kjøtt i saks!! iækk!! xx(
Ivrig i ny skoghage!
Brukerens avatar
torunn

Forrige

Gå til Alt sykt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester