Oversikt over hage på tv (og radio/nett)

Alt hagerelatert vi ikke vet hvor ellers vi skal plassere.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Innlegg Ann Søn Mar 30, 2003 16:59

Tirsdag: små innslag på Go'kväll på svensk TV2 mellom 18.15 og 19.00

Tirsdag: BBC Prime, Gardener's World kl 19.00 og 19.30

Tirsdag: nitimen/Grønn glede

Tirsdag fra 20. mai: Grønn glede nrk1 19.55 (begge de to siste legges ut på internett: http://www.nrk.no/programmer/tv/gronn_glede/)

Onsdag: Gröna Rum på svensk TV1 mellom 20.30 og 21.00 (deler av programmet legget ut på internett: http://svt.se/grona/)

Søndag: Grønne Rom på NRK tidlig formiddag (fjorårets, men bedre enn ingenting?)

Og internett selvfølgelig - hver dag!

Her for eksempel kan man høre på seks litterære hageprogrammer produsert av svensk radio: http://www.sr.se/p1/diverse/promenader/

Og Trädgårdsdags, en gang i uka; helt nødvendig :D: http://www.sr.se/p1/tradgardsdags/ som er veldig morsomt å lytte på.

Dansk TV har et prosjekt som handler om PIL! Med masse ideer og tips over mange sider. Må sees av alle interesserte: http://www.dr.dk/friland/undersider/landskab/pil_forside.htm
Ann
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Trine Søn Mar 30, 2003 18:03

Flott med en oversikt :D nå slipper jeg å tråle avisene for å finne fram. Kan jo bare gå inn her hvis jeg ikke husker helt tidspunkt.

Tusen takk Ann
Brukerens avatar
Trine
Hagegal
Hagegal

Innlegg Aud på Dal Søn Mar 30, 2003 18:13

Og her er en link hvor du kan søke på dagens programmer på TV i Norge og Sverige. Her kan du f.eks få opp alle naturprogrammer, sport osv.
://www.dagenstv.com/no/frontpage/
Brukerens avatar
Aud på Dal
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Aud på Dal Søn Mar 30, 2003 20:46

Var litt kjapp her, du får oversikt andre kanaler også. :big:
Brukerens avatar
Aud på Dal
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Ann Tir Apr 08, 2003 8:42

Løfte den litt opp - i dag er det nemlig mye på TV og radio!
Ann
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Ann Ons Apr 09, 2003 19:03

Hannus nye hage om 27 minutter. For oss med SVT & (årets) Gröna Rum ... :star:
Ann
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Oddrun Ons Apr 09, 2003 19:24

<B>Sitat: </B>Postet av bekkeblom 30 mars 03
<HR>

Søndag: Grønne Rom på NRK 15.15 (det kan se ut som det er den svenske utgaven bare et par uker etterpå ... det blir spennende å se)

Dette er reprise på fjorårets Gröna Rum

Nå må jeg avslutte, bare 5 minutter igjen til dagens høydepunkt
Brukerens avatar
Oddrun
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Aud på Dal Ons Apr 09, 2003 19:32

Sender NRK fjorårets episoder??? Snufs:(, og jeg som gledet meg sånn til å se Hannus nye hage, og innslagene han skal lage fra Kinnekulle.

Ja, ja bedre enn ingenting. :^:
Brukerens avatar
Aud på Dal
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Heidi Man Apr 21, 2003 21:05

Grønn Glede fra i fjor sendes nå i reprise på dagtid i helgene. Det første var i dag, det neste er visst på lørdag.
Brukerens avatar
Heidi
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Løvetanna Tir Sep 09, 2003 19:39

Forandring fryder - i hagen! (NrK 1 tirsdager 19.55).

Har sett to programmer, og har kost meg! Det fra Homannsbyen i kveld var faktisk mer inspirerende enn noen av "Grønn glede"-programmene i sommer (men det skal vel ikke så <U>veldig</U> mye til?).

Saken er at jeg liker interiørarkitektur også, og har sett "forandring fryder" med blandete følelser tidligere (folk fikk ofte det motsatte av det de drømte om!).

Men i denne serien ser det ut til at folk får litt av drømmene sine oppfylt - og vi (jeg) lærer mye om planlegging og nødvendig grunnarbeid - som jeg ofte ikke "har tid til" (<U>lyst</U> til, heter det!)

- Enn om de folka der kunne tatt seg en tur på hytta vår og sett på vannpost og terasse... ;)
Brukerens avatar
Løvetanna
Turbobruker
Turbobruker

Bosted: Sør-Trøndelag. Hyttehage ved fjorden i Nord-Trøndelag.

Innlegg Jorunn Tir Sep 09, 2003 20:37

Helt enig, jeg syns også kveldens "Forandring fryder" var et fint program, og jeg ble veldig misunnelig på den hagen, særlig fontenen. Tenk å ha en sånn gammel skatt utenfor husveggen!
Brukerens avatar
Jorunn
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Britt Åse Tir Sep 09, 2003 22:17

Synes også at programmet var bra, selv om jeg ikke fikk med meg de første 3-4 minuttene. Det morsomste med disse programmene er vel nesten reaksjonen til den som får overraskelsen :D.
Brukerens avatar
Britt Åse
Hagegal
Hagegal

Innlegg hildeG Tir Sep 09, 2003 23:03

Disse programmene får dessverre ikke jeg sett - på tirsdagskveldene er jeg ute og synger. Men det vil jeg bare ha sagt: nåde og trøste den som kommer og omkalfatrer hagen min i mitt fravær !!:x:errr::(:lol:
Brukerens avatar
hildeG
Hagegal
Hagegal

Innlegg Mona O. Tir Sep 09, 2003 23:11

He-he. Bare pass deg Hilde, neste gang du kommer hjem fra øvelse med Cantarellene finner du hagen full av pelliser :O . Og Hilde Hummelvoll har masakrert alle rosebedene dine:lol:, og satt klematisene i alfabetisk rekkefølge.
Brukerens avatar
Mona O.
Hagegal
Hagegal

Innlegg Ninni Ons Sep 10, 2003 7:44

Du må ta opp på video hildeG! Jeg var heller ikke hjemme i går, men fikk organisert med en venninne som hadde lånt tapen med det første programmet om at hun skulle ta opp program nr 2. Vi ha hele serien på viedo. Gleder meg til å se det!

Synes det første programmet var kjempefint. Litt travelt, men når man tar opp på video kan man sitte i ro og mak og se gjennom flere ganger så en får med alt. Jeg bet meg bl.a merke i bruken av spraymaling for å makrere linjer til bed osv på plen. Den adopterte jeg tvert! Da slipper jeg å spa hull i vannslangene mine mer!:lol:
Brukerens avatar
Ninni
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Odd Even Tir Sep 16, 2003 14:01

For de som ikke fikk sett disse programmene er det ingen grunn til bekymring. Klikk på følgede link:

http://www.nrk.no/nyheter/sendinger/

Klikk dere videre på bildet av TV på høyre side. Når dere har registrert dere her, kan dere se masse programmer fra Nrk, deriblandt "Forandring fryder". Alt dette er gratis. Kan anbefales. Utvalget med programmer øker hele tiden. Så sjekk dette.
Brukerens avatar
Odd Even
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Neste

Gå til Diverserommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 1 gjest