Jeg fikk plutselig i idè. Nedenfor er bildet av staudebedet mitt som er nedenfor vedskjulet. Oppå plattinga har vi laget en liten sitteplass hvor vi sitter ganske ofte. Bildet er tatt tidlig i vår og derfor lite blomstring der. Men jeg viser til det for da ser dere litt bedre hvordan det er der. Grunnen til det er at på toppen langs bedet har jeg plantet noen klokkebusker og de er jeg ikke fornøyd med. Jeg har brukt gullris som den høyeste stauda bakerst men de blir dratt opp og fjernet da jeg ikke er fornøyd med det. Men jeg vil ha en eller annen slags form for "vegg" der for at sitteplassen skal bli litt intim og gjemt.
Men plutselig fikk jeg en ide og det er rett og slett å sette armeringsmatter bortover der (på langs slik at de ikke blir mer enn ca. 1 mtr. høye). Da kunne jeg plantet masse klatrere bortover armeringen, ipomoea, erteblomster, Cobaea, etc. og med masse fargeriker blomster foran, stokkroser (hmm, kanskje for høye), vanlig roser, malva, ja generelt, masse forskjellig planter jeg liker da. Hva tror dere om det, og vær helt ærlig. Kan det bli for mye armering? Det er snakk om armeringsgjerde på bortimot 7 mtr.
Klikk på meg
Klems Lene fra Lillehammer (tidl. Leno)