Mully varmkompost Clas Ohlson - ?

Kompost, samplanting, grønngjødsel og annen type gjødsel - mao. alt som gir grunnlaget for en sunn, frisk hage.

Moderatorer: toveve, Villrose, AnnePåLandet, Line

Mully varmkompost Clas Ohlson - ?

Innlegg Cherie Tor Mai 17, 2012 12:17

Nokon som har erfaringar med denne kompostbingen frå Clas Ohlson?

Bilde
Med helsing Cherie

"Dersom du vil at draumane dine skal bli verkelege, må du først og fremst sørge for å vakne!"
Cherie si dagbok
Brukerens avatar
Cherie
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Re: Mully varmkompost Clas Ohlson - ?

Innlegg Cherie Tir Mai 22, 2012 19:55

Er det ingen som har prøvd denne kompostbingen?? :shock:
Med helsing Cherie

"Dersom du vil at draumane dine skal bli verkelege, må du først og fremst sørge for å vakne!"
Cherie si dagbok
Brukerens avatar
Cherie
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg HanneSu Tir Mai 22, 2012 21:46

Den er vel ny i sortimanget? Så da er det vel ikke så mange som har rukket det enda vil jeg tro...
HanneSu
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Innlegg Cherie Man Jun 11, 2012 7:42

Nå har eg bestilt meg ein sånn, så får eg teste den ut sjølv. Tanken er at dersom den ikkje er så egna til matavfall, så kan eg kanskje kompostere hagevafall av det meir usympatiske slaget der? Da tenker eg på skvallerkålrøtter, løvetannrøtter etc. Det er jo slikt ein nødig legg i kaldkomposten, men jammen blir det ein del slikt i løpet av ein sesong. :shock:
Med helsing Cherie

Cherie si dagbok
Brukerens avatar
Cherie
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg pkh Tir Jun 12, 2012 6:01

En kompostbinge er en rimelig enkel konstruksjon, så jeg er overbevist om at den fungerer. Det som skiller billig fra dyrt er nok kvaliteten på plasten som er brukt. Et tips om man har muligheten.....bend litt på plasten på det du vurderer å kjøpe......får du følelsen av at det er like før den knekker....så ikke kjøp !!!
pkh

Innlegg Cherie Tir Jun 12, 2012 8:56

Det har du sikkert rett i, så det blir jo spennande kor lenge den overlever ute i all slags vær. Det som skjer inni ein sånn binge er jo greit nok, og krever sikkert ikkje all verdens. Eg tenkte mest på om konstruksjonen er lett å halde fri for spyflueegg/larvar etc. Min gamle trebinge kjøpt lokalt fungerte bra nok den, men spyfluene brukte den som utklekkingssentral for nye slekter, i enorme mengder. Det var under og oppå innerlokket dei la egga, og dei fann seg mange fine og trygge :? plassar inni plastbrettar osv. Håper eg klarer å unngå dette med den nye bingen, for det var usigeleg ekkelt, og det er ikkje noko stas med feite spyfluesvermar i hagen. :x
Med helsing Cherie

Cherie si dagbok
Brukerens avatar
Cherie
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg pkh Tir Jun 12, 2012 9:17

Når jeg nå har klaget min nød, så må jeg også si noe positivt......Om jeg kanskje er irritert på linerla som bor i utepeisen, så er jeg veldig glad i fuglene som ellers bor her. De holder det levelig med hensyn til flyvende insekter. Snekrer fuglekasser og lager hule trær til dem jeg.....hva gjør forresten at jordekorn liker plommetrær bedre enn bjørk ? Kan nepper være smaken på plommene......Men bortsett fra det, fugler er verdens beste myggfeller......få flere fugler......og de vil mase på deg om å få tilbake fluene !!!!
pkh

Innlegg bluefairy Man Jun 18, 2012 22:27

Men om det er en varmkompost skal jo ikke fluer være noe problem, om alt er som det skal da :)
bluefairy

Gå til Økologi i hagen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Espen og 1 gjest