Eg blir sprø! -Av Hageglade-gruppa på facebook

Her kan alle gjøre som de selv vil. La oss diskutere alt som ikke har med planter og hage å gjøre.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Re: Eg blir sprø! -Av Hageglade-gruppa på facebook

Innlegg muad Søn Jun 25, 2017 21:45

Er hageglade på Facebook i regi av dette forumet? Virker som denne plassen her er mer seriøs enn mye av det jeg har sett på Facebook til nå. Har ledd mange ganger og fått mye lærdom fra Facebook, ikke at medlemskap av gruppen hageglade på Facebook ble så langt da en av admin plutselig fant det for godt å blokkere meg. Har nå vært blokkert fra den gruppen i snart ett par år, og det var kanskje like så greit. Dette er mitt første innlegg hos dere, og gleder meg til å bla videre gjennom forumet deres
muad
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Innlegg Villrose Søn Jun 25, 2017 22:25

Hei, og velkommen til de hagegale!
Nei, det er ikke vi som står bak Facebook-gruppen. Riktignok er mange forummedlemmer med der også, men vi oppfordrer ikke folk til å være aktive der.
Selv synes jeg bedre om et rolig forum, hvor emner kan diskuteres uten at det raser i veg med mengder av like svar og ikke minst gale svar og usaklige synspunkter.
Først og fremst er forumformen verdifull som et søkbart oppslagsverk :)
* * * Hagebloggen min * * *

Den som har en hage og en boksamlig, savner ingenting.
Cicero
Brukerens avatar
Villrose
Hjelper til
Hjelper til

Innlegg timanna Tir Jun 27, 2017 15:32

Velkommen til Hagegal, muad!
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Indre Enfold Tor Jul 13, 2017 9:22

Ja, takk for at dere fortsetter! fb-gruppa har nå 50 000 følgere, blir lett kaos av sånt. Et lignende "sammenbrudd" via facebook har skjedd i slektsforskningsforum på nettet. Samme problemstilling, det blir usortert og useriøst og utarmer de gamle forumene.
Vi har en lokal hage-fb-gruppe i Spydeberg, og det fungerer bra, 200 følgere, en måte å bli kjent med folk i bygda på og å utveksle erfaringer med klima og jordsmonn osv. Noen gammeldagse hageselskap har kanskje også sånne grupper.
Jeg lette land og strand rundt etter rosegrupper på face, men det finnes nesten ikke, ikke i andre land heller.
Indre Enfold

Innlegg Gunn M. Tor Jul 13, 2017 10:48

Det er litt vanskelig med Facebook-grupper. Når de blir for store kan ting ta av. Jeg er engstelig selv for grønnsaskgruppen min, den har vokst fra 700 i vår en gang til rundt 3100 nå. Jeg legger vekt på at det er "min" gruppe, og jeg slenger umiddelbart ut folk som er spydige, usaklige eller utrivelige på noen måte. Er også litt strikt i forholdt til hvem som slipper inn. Det gjør at miljøet er nokså bra.

Å skulle moderere en gruppe på over 50.000 medlemmer høres ut som et mareritt! Man må være tøff i forhold til å screene medlemmer, og ikke være sjenert med å kaste de ut om de er ufine eller ikke passer inn.

Har satt som foresett å huske å logge meg inn her litt oftere. Det er veldig hyggelig her inne.
Mulig jeg burde se på å oppdatere profilbildet mitt, det begynner å bli temmelig antikk nå...
Og så er'e på'an igjen!
Brukerens avatar
Gunn M.
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Gundad Tor Jul 13, 2017 16:47

Du har gjort ein kjempejobb med di gruppe, GunnM, og den er faktisk veldig hyggeleg å henge i. Det eg syns moderatorar/administratorar legg for lite arbeid i, er beskrivelsen av gruppa, og reglane. Viss ein skriv i reglane for gruppa at en skal unngå gjentatte svar med det same så kan ein vise til det, og be folk slutte. Det same gjeld det å stenge trådar der svaret har komt, og der det virrar seg ut på markene.
Alt godt - min blogg om alt det gode i livet
Brukerens avatar
Gundad
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Gunn M. Tor Jul 13, 2017 20:19

Takk for det, Gunda.
Jeg er enig i synspunktene dine. Men "alle" vet jo hvordan de egentlig skal oppføre seg. Bare en del som likevel lukker øynene for det.
Viktig med luking både på nettgrupper og i hagen, tydeligvis!
Og så er'e på'an igjen!
Brukerens avatar
Gunn M.
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Dag Tor Jul 13, 2017 21:52

Indre Enfold - du spør om rosegrupper. Jeg tror jeg deltar på et 10-talls rosegrupper, svenske, danske og engelske.
Alt for mange, spør du meg. Men veldig moro å ha kontakt med rosemennesker i andre land.
Mine rosesider: www.daglyngar.no
Dag
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Rita Tir Sep 26, 2017 11:40

Meldt meg ut av gruppa nå, etter å ha lest en tråd hvor det ble argumentert kraftig for å bruke gale navn på en plante i stedet for det korrekte botaniske navnet......når de som gir korrekte svar blir "satt på plass" og får usaklige argumenter servert, da altså..... xx( xx( xx(
Hilsen Rita

Det viktigste er ikke å legge planer, men å huske hvor du har lagt dem! (Storm P.)
Brukerens avatar
Rita
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg calypso Tir Sep 26, 2017 12:17

Noen synes navnediskusjoner er mye av moroa ;)
Dagens quiz: hvor mange "andre, riktige navn" greier du å finne for den fine planten
"Gullbambus"
Ståle
Brukerens avatar
calypso
Hagegal
Hagegal

Innlegg Dag Tir Sep 26, 2017 17:05

Jeg er på Hageglade av motsatt grunn - for å være der hvor folk flest er og ikke minst for
å inspirere "vanlige" folk til å dyrke roser og glede seg over hagen sin.
Noen og femti tusen registrerte rommer alle typer mennesker. Derfor lar jeg meg sjelden
irritere. Ingen fora er for meg mere "høyverdig" enn andre. Heller ikke forumet
med det "ekskluderende" navnet "Stauder for viderekomne".
Mine rosesider: www.daglyngar.no
Dag
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg RandiE Tor Sep 28, 2017 10:24

Dag skrev:Jeg er på Hageglade av motsatt grunn - for å være der hvor folk flest er og ikke minst for
å inspirere "vanlige" folk til å dyrke roser og glede seg over hagen sin.
Noen og femti tusen registrerte rommer alle typer mennesker. Derfor lar jeg meg sjelden
irritere. Ingen fora er for meg mere "høyverdig" enn andre. Heller ikke forumet
med det "ekskluderende" navnet "Stauder for viderekomne".

Var dette FB ville du fått mange "Likes" på denne Dag.
Brukerens avatar
RandiE
Turbobruker
Turbobruker

Forrige

Gå til Pusterommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester