Alle mine er antatt "Brown Turkey" (veldig mangelfull navning hos Plantasjen og Hageland av en eller annen grunn).
De to plantene som har overvintret i kjellerbod ser friske og fine ut. Noen skudd har dødd tilbake i løpet av vinteren, jeg antar at det skyldes at jeg har vært forsiktig med vanning, siden de ikke har vært utsatt for frost.
De har stått ute en stund nå etter at knoppene skjøt ut, og jeg var litt bekymret over et par kalde netter med rim på bilruta, men det ser ut som om de har tålt det helt fint:

De to plantene som har overvintret i kaldbenk/minidrivhus har etter nærmere undersøkelser overlevd begge to. De har (som bildene under viser) kommet betydelig kortere. Også disse har noen døde skudd, men her kan det skyldes enten tørke eller frost. Bygget mitt er isolert med 5cm isopor og tettet med bygningsplast, vinduene er noenlunde isolerende polykarbonat, men den eneste varmekilden er jordvarme og sol.

Det kommer ikke fram på bildet men selv planten til høyre viser faktisk tegn til liv:

Endelig så har jeg en plante som har overvintret på bar mark. Det eneste jeg har gjort for den er å grave den godt ned i snøen når det var mulig. Den viser ingen tegn til liv enda. Det er selvsagt mulig at den våker til. I rettferdighetens navn så var dette den minste planten og den fikk relativt kort tid i jorda før høsten kom (hagesenter selger ut fiken mye billigere på tampen av sesongen).