hydrangea petiolaris som ikke vokser

Smått & stort, pent og mindre pent, både med og uten blomster.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

hydrangea petiolaris som ikke vokser

Innlegg Grovmel Tir Mai 15, 2018 13:54

Kjøpte en sånn for 3 eller 4 år siden og satte den jo ut. Den kommer seg hvert år og ser frisk ut, med blomster. Men den vokser nesten ikke, kanskje vokst 10 cm på 4 år. Gir den bra med altslaksensk næring, kompostjord og hønsegjødsel.

Mulig jorda den står i er for drenert og sandete. Utover det, skjønner jeg ikke hva som gjør at denne ikke vokser? Bor litt oppi høyden, men skal få bra med sol der den står.
Grovmel
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Re: hydrangea petiolaris som ikke vokser

Innlegg Nienna Ons Mai 16, 2018 0:09

De er nok bare litt trege i starten mens de jobber med rotsystemet :) Min brukte også noen år på å etablere seg. Tror ikke den er så nøye på jorden. Eller kresen på gjødsel. Du har jo tydeligvis stelt godt med den. Så da er det bare å smøre seg med mer tolmodighet :)
Nienna
Hagegal
Hagegal

Re: hydrangea petiolaris som ikke vokser

Innlegg Grovmel Tor Mai 24, 2018 21:57

Nienna skrev:De er nok bare litt trege i starten mens de jobber med rotsystemet :) Min brukte også noen år på å etablere seg. Tror ikke den er så nøye på jorden. Eller kresen på gjødsel. Du har jo tydeligvis stelt godt med den. Så da er det bare å smøre seg med mer tolmodighet :)

Okei:) Det kan hende du har rett her ja, har plutselig sparket godt i fra seg nå. Trodde egentlig ikke at denne skulle tåle vinteren så godt her, men ser ut til at d går bra.
Grovmel

Gå til Hageplanter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 2 gjester