Ein annaleis sommar.

Alt hagerelatert vi ikke vet hvor ellers vi skal plassere.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Ein annaleis sommar.

Innlegg krokupan Søn Jul 29, 2018 13:04

Bilde
Ein normal vestlandssommar er så regnfull at ugraset trivst godt. I arets tørkesommar er det annaleis. I år er det småbjørk som i tusental har spreidd seg til alle bed, og kan framstå som eit grønt teppe.
krokupan
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Re: Ein annaleis sommar.

Innlegg blys Søn Jul 29, 2018 14:47

Ja, eg har også mykje småbjørk i beda i år, men eg har alt ugraset som ein blaut vestlandssommar gjev også i år.
Det er fordi spredarane har stått ganske konstant på sidan mai :shock: .
Kan ikkje hugse at eg har hatt så mykje ugras i dyrkninga tidlegare. Unormalt mykje vassarv, dog lett å luke.
blys
Har snakketøyet iorden, ja
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg aiaus Søn Jul 29, 2018 21:02

Har hatt lite ugras i bedda i år her. Men så har det vært varmt og tørt i heile sommar. Kun vatna ein time kvar kveld , sidan da er vatningsforbud her. Og litt med vannkanner ellers. Så ugraset har nok ikkje trives i år. Plenen er for det meste brunsvidd så har vore minimalt med plenklipping også.
aiaus
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Nienna Søn Jul 29, 2018 22:39

På grunn av tørken har jeg unngått å luke og grave. Jeg planter så tett at det ikke er mye ugress. Det lille jeg har nappet opp har jeg lagt under plantene for å holde på fuktigheten. Tror det er første sommer uten at jeg har flyttet planter eller plantet inn nytt. Det får vente til regnet kommer :regn:
Nienna
Hagegal
Hagegal

Innlegg Villrose Man Jul 30, 2018 7:39

Ja, planting ble det bråstopp på i juni engang. Ganske så unormalt!
Jeg har meget god drenering, og må stadig nødvanne stauder og busker som truer med å tørke inn. Kan bare håpe at de kommer seg når regnet en gang setter inn.
Fordelene er jo mindre luking og færre brunsnegler (synlige). Plenen har jeg klipt to ganger i hele sommer. Vanligvis klipper jeg to ganger i uka.
Trær som skygger er gull i år. Folk som har snauhugd alt i "mils omkrets" kan angre nå...
* * * Hagebloggen min * * *

Den som har en hage og en boksamlig, savner ingenting.
Cicero
Brukerens avatar
Villrose
Hjelper til
Hjelper til

Gå til Diverserommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester