krokupan skrev:Som fersking med varmkompost dukker det stadig opp nye spørsmål. Då eg starta for nokre veker sidan vart det sagt at varmkompost er om lag som å fyre i omnen, der ei bøtte med ved gir ein kopp med oske. No er dunken vår full etter etterfylling for tredje gang, og prosessen går godt med god varme. Når eg no kasta om innhaldet trur eg faktisk at ferdig mold vil utgjere minst 30% av volumet. Er dette normalt, eller tek eg feil og må vente lenger?
Sjølve kaster vi lite mat, men vi får mykje frå eit storkjøkken i form av potet- og grønnsakskrell, salatblad og brødskalker ( tenk å kaste skalker,- det beste på heile brødet). Til strø blir det brukt sagflis etter vedsaging.
Det vart snakka om modning etter å ha tømt dunken. Kan nokon gi eit godt råd om korleis det foregår. Er det i ein stamp, eller på friland?
At du sitter igjen med 30% er noenlunde normalt.
Ferdig kompost er full av bakterier og spirehemmende stoff, derfor anbefales ettermodning.
Ettermodning kan du gjøre bingen, men da treger du flere binger, eller annen binge.
OBS, komposten er å betrakte som gjødsel, ikke som jord.
Jeg buker endel umoden kompost som "mulch"
Legger et tynt topplag i eksisterende bed. Fungerer spirehemmende på ugras, og gir næring etterhvert.