Et lite hjertesukk

Alt hagerelatert vi ikke vet hvor ellers vi skal plassere.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Et lite hjertesukk

Innlegg timanna Søn Mar 10, 2019 20:56

Jeg hadde vel håpet at jeg ikke skulle behøve å skrive dette, men nå synes jeg det er på tide.
Er det overhodet noen stemning for hagemessa, annet enn hos de samme som alltid er med? Ære være dem, uten dem ville det ihvertfall ikke bli noen messe - men er det ingen andre som har lyst til å være med? Vi trenger flere! Og det er jo så gøy! Men får vi ikke flere med, blir det dessverre ikke noe av.
Det har ærlig talt vært temmelig dødt her på forumet i det siste, men på facebook er det liv.
Så mitt spørsmål er egentlig om forumet er liv laga? Gidder vi?
Vi står på hagemessa for å tjene penger til drift av forumet, og for å reklamere for det, ikke minst. Men hvis alle er på facebook, og ikke her, er det noen vits i å reklamere for forumet i det hele tatt?
Nå håper jeg på noen reaksjoner!
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Re: Et lite hjertesukk

Innlegg Runegutt Søn Mar 10, 2019 22:45

jeg kommer ikke på messa. Den er dessverre for langt unna.
Forumet er topp, selv om aktiviteten er laber.
Jeg håper forumet lever videre.
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg timanna Man Mar 11, 2019 0:17

Takk, Runegutt. Det håper jeg også, og det gjør det vel, en stund ihvertfall. Vi får se om det blir hagemesse på oss i år.
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg jensen Man Mar 11, 2019 8:56

Kanskje det hadde vært en ide å snakke med moderatorer av diverse Facebook-grupper om å poste en link til Hagemesse-tråden? Jeg er bare med i staudegruppa, men det er vel både en Hagegal og en Hageglad-gruppe i tillegg? Tror ingen av de gamle, tidligere/tidvis aktive medlemmene ønsker å la alle poster og kunnskap som er bevart på forumet gå tapt, men av og til er det kanskje nødvendig med en påminnelse om å sjekke innom?

Kina er enda lenger unna enn Lødingen, så kan ikke delta selv heller, men har vært på diverse Hagegal-treff før, og det har alltid vært moro!
ChineseAlpines.com - Villinnsamlede frø og dyrkede blomsterløk fra Kina
Facebook-side med plantebilder
Brukerens avatar
jensen
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Dag Man Mar 11, 2019 10:45

Ja, man kan spørre seg om hvor "liv laga" dette forumet er. Det er snart bare en liten "familie" som holder
til her.
De få gangene jeg skriver her, er det som å snakke til en vegg. Ingen respons. Og det kan jeg jo heller ikke
forvente, siden ingen av de få som er igjen her, er særlig intersessert i roser.
Det er noe helt, helt annerledes på FB - der man kan kommunisere på en helt annen måte. Med masse umiddelbar respons.

En håndfull trofaste brukere som er igjen her, ser ut til å kose seg med hverandres selskap. Men er det nok
til å tenke seg at man kan rekruttere nok hjelpere til Messen? Derfor tror jeg også at man må gå inn på Hageglade og Hagegal
på FB og spørre der om noen kan stille opp på Messen.
Mine rosesider: www.daglyngar.no
Dag
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg timanna Man Mar 11, 2019 13:04

Det er gjort. Det ligger oppfordring til å melde seg til messa, men ingen respons. :(
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg orm Man Mar 11, 2019 16:14

Kunne det opprettes en side på Facebook m. henvisning til dette forumet? Skrive litt om forumet, hagemessa og behov for planter å selge der. Ser ikke annen råd. Dessverre er det noen som har brukt navnet vårt til sin side inne på Facebook, men de skriver det vel ikke hagEgal. Jeg ble litt snurt av at folk, som før har vært hos oss, tar navnet vårt. Så er det sagt.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg timanna Man Mar 11, 2019 16:22

Det er allerede gjort. Men skravling er ikke aktuelt der, Gro mener at folk ikke gidder lese mer enn noen linjer. Og da så.
Men innlegget er fint, det - med bilde fra stand for noen år siden og greier. Det hjelper visst ikke.
Men jeg skal følge opp, selvfølgelig, for hvis vi ikke får flere med, blir det bare ikke noe av. Jeg kan jo ikke stå alene på stand heller.
Ikke føl deg forpliktet, orm! Du har sannelig gjort ditt i mange år. Så nå skal du få slippe. :)
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Gundad Tor Mar 14, 2019 13:28

No har eg gjort ein liten innsats, eg har gått gjennom medlemslista, og sendt pm til dei som har meldt seg inn dei siste åra, som bur på austlandet, og som framleis er (nokolunde) aktive her inne. Så kryssar eg fingrane og håper at min venlege invitasjon vert sett positivt på. Ofte treng ein jo berre ein liten dytt i ryggen for å bli med.
Alt godt - min blogg om alt det gode i livet
Brukerens avatar
Gundad
Turbobruker
Turbobruker

Re: Et lite hjertesu

Innlegg calypso Tor Mar 14, 2019 14:29

Om det er et ønske om å opprettholde interessen for hagemessen, så bør man nok også tenke på de andre aktivitetene som var populære "før Facebook". Forumstreffene var vel stort sett fullbooket. Treffene på OMV fungerte greit? Flere av treffene på Ramme Gård var rene "Harryturen" for enkelte. Diverse mer private møter med plantebytting og skravling var det jo også Disse aktivitetene skapte også aktivitet på Forumet.
Forumets styre (om det fortsatt finnes) burde nok også være litt mer synlige. Alt genererer aktivitet. Og mye henger sammen.
Ståle
Brukerens avatar
calypso
Hagegal
Hagegal

Innlegg Gundad Tor Mar 14, 2019 16:20

Ja, vi drodlar jo med tankane om eit treff i Oslo til hausten, og treffet på Vestnes i fjor vil eg seie var vellykka. Er det hagedagar på Ramme gård lenger?
Alt godt - min blogg om alt det gode i livet
Brukerens avatar
Gundad
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg timanna Tor Mar 14, 2019 18:02

Flott, Gunda! Takk skal du ha :D
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg timanna Tor Mar 14, 2019 18:17

Forumstreffet på Vestnes var absolutt vellykket synes jeg, stor takk til Reidunn som arrangerte for oss! Kom an, Oslofolk! Ta utfordringen!
Hagefestivalen på Dokka er også et sted man treffer hagegale, og staudeklubben Mjøsen har hatt noen arrangementer hvor vi har vært invitert. Så det er da noen treffpunkter, selv om det er en tendens til at det er de samme folka man treffer ...
Men jeg må få si, for min egen del, at jeg har hatt utrolig stor glede og nytte av hagegal gjennom årene. De hagegale er alltid rause med både planter og råd, og jeg har blitt kjent med mange koselige nye mennesker.
Så en tur på hagemessa er et møst for nye medlemmer 8)
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg toveve Tor Mar 14, 2019 18:46

Det var veldig hyggelig med et gammeldags hagegaltreff på Vestnes i høst :)

Og vi treffer mange hagegale både på Domkirkeodden hos Staudeklubben Mjøsen og her på Dokka under hagefestivalen.
Vi tro at mange også møtes på hagemarkedet på Kjos.

Det som nesten var mest stas før, var nå vi kunne bytte prikledotter i melkekartonger og doruller. Desverre har posten nesten satt en stopper for denne aktiviteten pga høy porto xx(

Før så hadde vi spontane hagegaltreff rundt om. Kanskje det er dags for det igjen? Husker første hagegaltreffet jeg var med på ute hos Helen Fredholm, Håkon og Hønemor på toten. Kjempegøy :jump:
Tove
"Blomsten er plantens smil"
Brukerens avatar
toveve
Hjelper til
Hjelper til

Innlegg Kari Fre Mar 15, 2019 20:49

Flott om det blir treff i Oslo til høsten :jump:
:)
Brukerens avatar
Kari
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg RandiE Søn Mar 17, 2019 18:18

Treffene på Åpen Dag Tøyen bot. var også godt besøkt i sin glanstid - mange morsomme minner fra disse. Her var det også mye plantebytte i tillegg til det man kunne kjøpe.
Brukerens avatar
RandiE
Turbobruker
Turbobruker

Neste

Gå til Diverserommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest