dette har vært en fornøyelig sofadag

Gjør meg ingenting at det er dårlig vær når jeg får slikt oppmøte

Artig å høre at du har mange kjernebiter øyvind, her ser jeg de skjelden, i dag var vel fjerde gangen på ett og ett halvt år! (ikke dermed sagt at de ikke har vært oftere innom, jeg får jo ikke med meg alt da..)
Det var ett par, i allefall en hunne og en hanne, samme for dompappene, en hunne og en hanne av de også, og de ser jeg nesten like skjelden.
Ekornet holdt ut tross trosteangrep, men måtte gi stand til slutt, stakkars liten. Men det var tydlig at de andre fuglene synes den er skummel, alle småfuglene holdt seg vekk fra matplassen mens den satt der, kun flaggspetten kom frem. Den var tørst, og forsynte seg av fuglebadet, (veldig artig fugl på bakken det også). Jeg skulle gjerne hatt videokamera i dag, gråtrosten var ubetalelig når den til slutt tok til å briske seg på bakken en halvmeter fra ekornet...
Dagens mest eksotiske besøkende var dog et rådyr. Det var såpass dårlig i pelsen at jeg endte med å ringe viltnemda og sende de ett bilde. Var redd det var sykt, og ettersom vi bor midt i villabebyggelse så ville jeg gjerne varsle. Viltnemdamannen gjettet på hjortelus, og takket for henvendelsen, men trodde ikke de kom til å gjøre noe med ettersom den ikke så ut til å ha sår, og jeg dessuten så at den spiste og ellers oppførte seg som normalt. Den plager i allefall ikke meg foreløpig, har ikke noe vegetasjon jeg er redd for akkurat der den kom på besøk, men vi er jo litt engstlig for fremtidige spiseraid da. (den har vært innom i fjor også). Noen besøk i året skal jeg nok tåle, det er da en del av gleden over vilmarkslivet mitt i byen

- rådyr-800.jpg (50.5 KiB) Vist 3063 ganger