Hva gjorde Convi-19 med ditt liv?

Her kan alle gjøre som de selv vil. La oss diskutere alt som ikke har med planter og hage å gjøre.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Re: Hva gjorde Convi-19 med ditt liv?

Innlegg Runegutt Tor Feb 18, 2021 21:40

aimar skrev:Du får leie en islandshest, da får du sett og opplevd mye natur.
En tur til Island har alltid vært en drøm, men ikke blitt noe av, foreløpig.
Ser for meg langbord i drivhuset, helstekt lam, og et glass mjød, det hadde vært noe.........

Heilstekt og langbord høres bra ut.
Nu har æ aldri ridd, og og æ e ingen liten pingle, så trur ikkje islandshest holder. Mer sånn bryggerihest til meg.
Rune Nilssen
Lødingen
H 6-7
Brukerens avatar
Runegutt
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Gunn M. Fre Feb 19, 2021 20:39

Vi må nok uansett vente litt til situasjonen bedrer seg i forhold til det viruset.

Leiebiler: Anbefaler å gå via internasjonale kjeder, AVIS, Hertz, SIXT og de der. Det er en del islandske firmaer som tilbyr biler, men har dessverre hørt en del mindre bra om kvalitet og kundeservice.

Hotel: En av naboene mine (100 meter unna sånn ca) skal bygge på. Det blir stablet opp et komponenthotel fra Moelven, faktisk. De støpte i høst, enhetene kommer i mars. Eieren er en trivelig kar, og når vi nærmer oss kan jeg høre om vi kan få en OK pris på rom. Om noen føler for å kjøre "økonomilinje" så har vi muligheter her hos oss med campingvogn, og litt til.

Langbord i drivhuset er mer en av de andre naboene mine, https://www.fridheimar.is/en
De serverer stort sett tomatsuppe og den typen ting. Absolutt verdt et besøk!

Om vi skal ha en festmiddag, så foreslår jeg at vi fikser det hjemme hos meg. Kan få inn en kokk jeg kjenner for å fikse maten, drikkevarene kan da kjøpes i taxfri, på polet lokalt, eller alkoholfritt i matbutikken. Vi må da spleise for utgifter til mat og kokkelering. Om vi ikke er mange kan vi sikkert også fikse maten selv. Råvarer finnes det bra utvalg av lokalt, i alle utgaver.

Jeg bor et kvarter unna Geysir, i hjertet av island. Mye fint å se rundt her.
Her er et gartneri som hadde islands eldste svømmebasseng. Det gikk dessverre konk, så neste eier gjorde mer ut av bassenget. https://secretlagoon.is
Og så er'e på'an igjen!
Brukerens avatar
Gunn M.
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Gunn M. Fre Feb 19, 2021 21:07

Hester kan fikses! Svigerfamilien til ei venninne av meg (Hun er fra like nord for Rena) har hesteutleie. Går an å be om en stor og sterk en. Dårlig med bryggerigamper her, det er mer sånn en-rase-regime.

Hvis dere er seriøse kan vi lage en tråd om forumstreff på island, inne der sånne tråder skal være.
Og så er'e på'an igjen!
Brukerens avatar
Gunn M.
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg aimar Søn Feb 21, 2021 10:16

Jeg/vi er interessert, men har litt mange prosjekt på gang, så travelt en stund framover. Det blir vel uansett ikke aktuelt før C-19 har roet seg ned. Jeg la inn et søk på en tilfeldig dato, og fikk opp da at en flybillett tur/retur kostet ca. Kr. 5.000,- Det går jo an å starte opp en tråd, i første omgang for å lodde stemninga. Er sikkert mange som er litt lysten på en reiseopplevelse nå, det begynner nok å bli en stund siden sist for de fleste.
aimar
Har snakketøyet iorden, ja

Innlegg timanna Søn Feb 21, 2021 21:18

Jeg er også interessert! Vil du starte tråden, aimar?
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg aimar Man Feb 22, 2021 19:47

Ja, det kan jeg gjøre.
aimar

Innlegg Kari Fre Feb 26, 2021 18:26

Forumstreff på Island høres spennende ut. :jump: Det hadde vært flott å få til når covid-situasjonen er under kontroll.

Jeg har hatt hjemmekontor som mange andre mesteparten av det siste året. Det blir mye nettkontakt både med kollegaer og studetner. Det er ikke like bra som å treffes på vanlig måte.
Ellers har codiv-viruset gjort at vi ikke har fått sett min manns barn og barnebarn på over et år. Selv om vi snakkes på Skype så blir ikke det det samme. Drømmen om egen hage er også blitt oppfylt det siste åreet selv om det ikke er direkte relatert til pamdemien. Vi pusser opp huset nå, og hagen står for tur om et års tid. Plan for hagen kommer etterhvert.
:)
Brukerens avatar
Kari
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Gunn M. Søn Apr 11, 2021 15:13

Virker ikke som om det viruset gir seg i nær framtid, men på sikt kan det bli tur.
Foreslår at man leier bil fra internasjonale kjeder, Avis, Herz og de der. Er noen islandske selskap som ikke her helt OK å leie fra. Men det kan vi jo komme tilbake til når det nærmer seg.
Leie av islandshest kan også organiseres! :lol:
Og så er'e på'an igjen!
Brukerens avatar
Gunn M.
Svært skravlete bruker
Svært skravlete bruker

Innlegg Martin Tir Apr 27, 2021 6:38

Reise vekk om sommeren er lite aktuelt for meg,
men hva viruset gjorde med livet kan jeg lett svare på.
Svært lite egentlig. Kun når jeg skal på butikken, som er halvannen mil i avstand fra meg, merker jeg det.
Da er det selvfølge med munnbind og engangshansker......pluss sprit.

Jeg ble pensjonist for flere år siden, og har nok å gjøre på en relativt stor eiendom.
Jeg er vel heldig som har lang vei til nærmeste nabo,
og undrer meg over at folk klynger seg sammen for en utepils så snart det er "lov".
Den smaker da vitterlig ikke så godt tenker nå jeg.
Brukerens avatar
Martin

Forrige

Gå til Pusterommet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest