Agurk-utfordringer (og litt paprika)

Matplanter for hue og kroppen; både det som vokser i jorda, henger på busker og trær. Og alt krydder i tilværelsen.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Agurk-utfordringer (og litt paprika)

Innlegg Simira Man Aug 02, 2021 20:09

Etter to uker på ferie hadde ingen av hagepasserene høstet agurk, så jeg hadde fire digre på rundt halvkiloen (dette skulle være snack-agurk), og en del visnede kart (og heldigvis noen nye på vei).

Men alså. Agurk. What to do?
Er det vanlig at det ikke kommer nye skudd på planten der det allerede har vært? Så hvis jeg har mer agurk så må jeg bare flette den trippelt for at den skal få fortsette å vokse i drivhuset?
Og, er det skadelig for planten om jeg klipper av blader for å slippe til lys til paprikaene mine (og isåfall klipper jeg inne ved stilken eller bladet)? Jeg lurer på om jeg bør flytte agurken ut i eget plastdrivhus, slik jeg har tenkt neste år, men det er kanskje uansett så sent i sesongen at jeg vet ikke om det er verdt det?

Paprikaene mine derimot, de har knapt vokst eller fått farge. For lite varme? Jeg lot drivhusdøren stå åpen da vi dro på ferie, men det har vært kaldt periodevis ser jeg. Lukke og satser på at de kommer seg?
Simira
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Gå til Planter til mat og drikke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester