Pinnsvin og hund

Nyttige og koselige dyr i hus og hage.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Pinnsvin og hund

Innlegg orm Fre Jul 09, 2021 11:07

I går kveld fikk jeg ikke schnauzeren her inn. Den sto foran et bed m. vårvortemelk og så nesten ut som en setter som tar stand. Jeg skjønte det var noe levende oppi bedet og tenkte først på mus el. rotter, men så var det et pinnsvin - godt gjemt inni krattet av vårvortemelk.Jeg har jo lenge ønsket meg pinnsvin i hagen igjen, men nå lurer jeg på hvordan det går med denne bikkja her. Bikkja kan gjerne få smake piggene, men er jo redd den kan skade pinnsvinet. Husker jo at det var hunden som oppdaget pinnsvin i hagen da de var her for ti-år siden, men da hadde vi en engelsksetter og tross en del bjeffing hadde vi pinnsvin på besøk over tid. De hadde tilhold under verandaen til en nabo. Jeg ville jo gjerne kunne slippe ut bikkja også. Datteren min, som eier dyret, kaller den for rottebikkje.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Re: Pinnsvin og hund

Innlegg Simira Fre Jul 09, 2021 15:08

Det er jo en rottehund. Som er avlet for å finne og drepe skadedyr. Selv om de brukes lite til det nå lengre sitter instinktene godt i. Setterene er nok langt mer avslappet på sikt.

Er det mulig å dele av litt av hagen kanskje? En hundedel og en pinnsvin-del? Ved hjelp av kompostgrinder eller noe slikt?
Simira
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Re: Pinnsvin og hund

Innlegg orm Lør Jul 10, 2021 9:36

Ikke så lett å stenge pinnsvinet ute kanskje. Det har dessuten flyttet seg så nå vet jeg ikke hvor det er. Ser ikke ut til at bikkja vet det heller. Kanskje hos en nabo.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Dyra våre

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester