Direkte sollys i drivhus

Mykje lys og mykje varme.
Om drivhus og plantene vi har der.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Direkte sollys i drivhus

Innlegg Simira Ons Mai 26, 2021 18:50

Jeg bor i Oslo, og fra i morgen er det meldt rimelig varmt og klart vær. Mannen min mener at plantene ikke blir brente gjennom drivhusglasset, men er da de få bladene som er gule nå bare tørket ut? Drivhuset står slik til at det egentlig har sol mesteparten av dagen. Bør jeg dekke til/skjerme plantene noe i løpet av dagen, eller holder det å sørge for at de har nok vann?
Simira
Lite snakkesalig bruker. Ennå.
Lite snakkesalig bruker. Ennå.

Re: Direkte sollys i drivhus

Innlegg orm Tir Jul 20, 2021 10:51

Dumt at du ikke fikk svar. Håper du fant ut av dette og at plantene dine ikke ble ødelagt. Termoplater beskytter mer enn glass, store potter m. mye jord mer enn små potter m. mindre jord, vannet jord mer enn tørr, planter m. tykke blader tåler mer enn de m. tynne, men med den varmen som har vært hos oss nå må man nok regne med å skygge plantene. Man ser det jo på plantene også når temperaturen begynner å bli i høyeste laget. Tomater, som mange har i drivhus, er raske til å henge m. toppen når det blir for varmt.Selv om spørsmålet ditt jo hører inn under drivhus, tipper jeg du hadde fått et raskere svar under Planter til mat og drikke der folk ofte er innom.
orm
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Drivhus

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester