Hva er nå dette?

Har du planter du ikke vet hva er? Dette rommet er for identifiseringshjelp. Innlegg slettes automatisk etter ett år.

Moderatorer: toveve, AnnePåLandet, Villrose

Hva er nå dette?

Innlegg Knut Tistel Fre Apr 09, 2021 18:57

Denne har dukket opp i et av bedene mine ifjor; har stått grønn og fin gjennom vinteren, og ser jo ganske spennende ut. Men det ligner ikke på noe jeg kjenner av stauder, og kan ikke skjønne at det er noe jeg har sådd. Ganske robuste læraktige blader.

Er det ugress? Eller noe gledelig? Noen som vet?

Bilde
Mennesket har fjernet seg så langt fra naturen at vi har blitt allergiske mot den...
Brukerens avatar
Knut Tistel
Har snakketøyet iorden, ja

Re: Hva er nå dette?

Innlegg aimar Fre Apr 09, 2021 19:19

Minner jo litt om julerose, eller kanskje er det en vinterglans ? Eller kanskje noe helt annet........ ikke sikker
aimar

Innlegg timanna Fre Apr 09, 2021 19:29

Det minner om noe jeg har, som jeg sådde i fjor. Men posen må ha vært feilmerket, for ingen her kunne si hva det var. Nå har jeg et håp om at det kommer blomster i år, for i fjor kom det ikke noen. Da vil vel gåten bli løst får vi tro. Bladene har vært grønne i vinter, og det ser ut som den har overlevd. Det blir spennende å se om det kommer noen blomster da! :)
Brukerens avatar
timanna
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg Nienna Fre Apr 09, 2021 20:37

Enig med aimar at det kan være vinterglans.
Nienna
Hagegal
Hagegal

Innlegg Knut Tistel Fre Apr 09, 2021 21:28

Takk for svar. Vinterglans er jeg ganske ukjent med; har hverken sådd den eller hatt det i hagen noen gang. Juleroser har jeg noen av som jeg har latt sette frø, så det kan jo være en mulighet at det er spirer fra de; får sjekke litt nærmere i morgen.
Mennesket har fjernet seg så langt fra naturen at vi har blitt allergiske mot den...
Brukerens avatar
Knut Tistel

Gå til Ukjente størrelser

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest